hoeveel kost digitaal tv kijken?

ik wil weten hoeveel het kost om digitaal tv te kijken want wij kijken veel tv

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat ligt aan de provider die je hebt. Bij Ziggo bijvoorbeeld kost het digitale signaal niets extra's t.o.v. het normale analoge signaal. Sterker nog, je krijgt beide binnen.

Wat er wel bijkomt is een digitale tuner om het signaal om te zetten in iets waar de tv iets mee kan. De kosten variëren van 70 euro voor een tuner die (vaak) in de tv kan (een CI+ card) tot 300 euro voor een externe tuner met twee tuners en harddisk zodat je een ander programma digitaal kunt opnemen dan waar je naar kijkt.

En kijk niet alleen naar de prijs van een abonnement. Welke zenders er in het abonnement zitten verschilt ook sterk per provider. Ook is het zo dat niet iedere provider overal in Nederland signaal kan leveren. Vrijwel allemaal hebben ze op hun site een postcode check om te controleren of ze wel of niet aanbieden in jouw huis.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Sterker nog als je via de kabel tv wil kijken ben je gewoon gebonden aan jouw lokale kabelboer: UPC ,Ziggo, Caiway of Delta kabel.
Wij kijken digitaal via digitenne, 9,50 per maand aanschaf vanaf 50 euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt er sterk vanaf wat je wilt kunnen zien.
Nederland 1, 2 en 3 kun je gratis ontvangen via digitenne, samen goed voor 24/7 TV.

Wil je een pakket van zo'n 30 zenders is digitenne (betaald) interessant voor zo'n 10 euro per maand.

Via je kabelaar kun je vanaf een euro of 15 per maand digitaal kijken (afhankelijk van je provider), voor enkele tientjes meer krijg je er wat leuke pakketten bij.

Via satelliet kun je gratis naar enkele honderden digitale zenders kijken, vaak in HD kwaliteit.
Wil je de nederlandse zenders (Ned 1 t/m RTL8) kunnen ontvangen zul je een abonnement bij Canal Digitaal moeten afsluiten, dat kan vanaf een tientje per maand.

Daarnaast is er nog 'internet tv', ook niet gratis, en ook in allerlei pakketten te verkrijgen, en Apple TV waarvan ik niet weet wat er te zien is...

Je kunt natuurlijk ook allerlei gratis internet streams bekijken: van youtube tot thinkgeek. Gratis, maar met sterk wisselende kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via satelliet kun je gratis naar enkele honderden digitale zenders kijken, vaak in HD kwaliteit. Is dit via een legale weg, of heb je dan een gehackt kaartje nodig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal legaal MrTomaat.
Als je op http://www.totaaltv.nl/frequenties_index/ eens zoekt op ongecodeerde zenders zul je je verbazen.
De interessantste posities zijn:
19.2 en 23.5 Oost voor nederlands (niks gratis, alleen BVN tv - zeg maar de wereldomroep) en Duits (zo'n dertig vrij te ontvangen kanalen)
13 Oost voor duits en (veel!) oosteuropese stations.
28 Oost voor engeland, vele tientallen kanalen, maar alleen in het westen van het land, of met een forse schotel te ontvangen. Illegaal, via cardsharing of met gehackte kaartjes schijnt er nog wel het een an ander bij te kunnen komen, maar ik ben tegenwoordig heel braaf :)