Er is een week geleden heel veel regen in de achterkant van mijn oude kleine televisie(ongeveer 7 jaar oud) gevallen. Wie kan mij helpen?

Nou durf ik 'm niet meer aan te zetten.. Toevallig hier iemand aanwezig die weet of het slim is om de televisie nog aan te zetten en zoja wanneer?? Misschien iemand die bij een elektronicawinkel werkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (7)

Ik zou hem buitenshuis met een verlengsnoer even proberen.
Zo ben je toch zeker reeds beveiligd tegen rook ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk jij niet dat de televisie uit elkaar kan klappen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor dat kan niet gebeuren.
Eet TV van 7 jaar naar de reparateur brengen is, economisch gesproken, zelden lonend (dagwaarde vergeleken met reparatie-kosten).
Je kunt dus 2 dingen doen: of het ding bij voorbaat weggooien, of toch proberen of hij het gewoon doet.

Ik zou voor de laatste optie gaan. Zelf heb ik eens een heel glas water in een monitor laten vallen. Zuiver water op zich geleid niet, en verdampt water al helemaal niet meer.

Wanneer je TV goed droog is, dan zal hij waarschijnlijk gewoon werken.
Wel kan zich uiteindelijk wat roest e.d. gaan vormen. De totale levensduur zal mogelijk wel verkort gaan worden, maar voorlopig zou ik me daar nog geen zorgen om maken.

Let wel op het toverwoord "droog" !

Met name de binnenkant met de elektronica moet goed droog zijn. Denk er om dat 'plasjes' water enige tijd nodig hebben om geheel te verdampen.

Ben je er van overtuigt dat de TV droog is, dan kun je hem gewoon aan zetten.
In het ergste geval klinkt er een harde knal en springt de stop, en thats it !
Wil je het helemaal op veilig spelen, doe dit dan buiten.

Mocht je de pech hebben dat, terwijl je er van overtuigd bent dat de TV geheel droog is, er toch sluiting is ontstaan dan is het helaas tijd voor een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet de TV zeker niet aanzetten!! Schroef hem open, pak een föhn en zet die op de laagste stand. Blaas dan de TV écht goed droog. Daarna heel goed laten nadrogen, eventueel met een ventilator erop. Vervolgens eerst weer dichtschroeven. Pas dan de TV aanzetten. Neem een verlengsnoer en ga op ruime afstand staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet hem morgen een dag buiten in de zon. Eventueel vocht zal dan wel verdampen. Vervolgens via een verlengsnoer in het stopcontact doen en dan buiten aanzetten.

De kans bestaat dat hij nu al kapot is. Daf weet je niet en je komt er ook niet achter als je m niet aan zet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de tv niet aanstond en niet al is aangezet is hij niet kapot.
Hij gaat pas kapot als hij wordt aangezet als hij nog niet droog is.
Ik hoop niet dat je al geprobeert hebt,maar zeker niet aanzetten!
Eenvoudigweg laten drogen en je er van overtuigen dat alles droog is en er is niets aan de hand.
Eerdere suggestie van een föhn is een goed idee maar maak de boel niet te heet want ook dat kan schade veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wachten tot je er zeker van ben dat hij droog is (even openschroeven, dan kan je het zelfs zien) en gewoon aanzetten. Dot hij het, geniet ervan zo lang je kan.
Op termijn is je televisie verdoemd omdat de printplaat kan gaan oxideren. Mijn schoonmoeder vond het een tof idee om de videorecorder (een aantal jaren geleden) te stomen met haar "miracle steamer".
ronaldP
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De printplaat gaat pas oxideren als deze langdurig nat is en/of wanneer de tv constant in een zeer vochtige ruimte staat.
Zet hem in ieder geval ook een tijd op z,n kop als er water op een printplaat of component licht valt dat er vanaf. Een plasje, als zich dat heeft gevormd ergens in duurt het lang voordat dat verdampt.