Kun je vanaf een computer films streamen naar een oudere tv (geen HD)?

Is daar een soort kabel voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een kabel die van VGA naar Scart of composiet gaat, werkt niet!

Je zult echt een grafische kaart moeten installeren met een video OUT.

Of je kan nog een streaming boxje kopen. Zoek het zo voor je op. Kwaliteit gaat wel achteruit.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.dealextreme.com/p/usb-powered-vga-to-composite-s-video-converter-box-1280-1024px-max-26804?item=34

(ca 15 euro)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan op verschillende manieren, afhankelijk van wat je precies wil. Je kan je TV aansluiten als een extra monitor. Echter heb je dan wel de juiste aansluitingen nodig. In het geval van een oude beeldbuis televisie moet je dan een composiet-video ingang op je TV hebben, of S-Video of scart.

Op je computer moet je dan een composiet uitgang hebben, of een S-video uitgang. Die S-video kan ook op scart, met een scartblok.

k ga er gemakshalve maar vanuit dat je geen CRT televisie hebt met HDMI, aangezien die vrij zeldzaam zijn.

Maar goed, zoals gezegd sluit je dan je TV aan als een extra monitor. Als je echt wil streamen, heb je een mediaspeler nodig. En die moet dan de genoemde uitgangen hebben, zodat je hem op de TV kan aansluiten.