Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sluit ik coax kabels aan op deze kabelversterker ?

Het gaat om de Konig ANT AMP Pro20M kabelversterker.
De gewone, standaard coax aansluitstekkers (mannetje/vrouwtje) passen niet. Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is, en dat iemand het weet.

Toegevoegd na 12 minuten:
PS. klik op foto voor grotere foto.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit doe je met F-connectors, een f-connector heb je in verschillende maten voor verschillende dikte's kabels.

De schroefverbinding is wel gewoon hetzelfde.

In de link hieronder wordt netjes omschreven (zelfs met filmpje) hoe je een f-connector op je kabel monteert.

Let er altijd erg goed op dat de afschermingsfolie en de draadjes van de buitenmantel de binnendraad raakt, i.v.m. storing/ruis etc.

Ze zijn goed te monteren, maar een beetje handigheid is wel gewenst.

Ze zijn trouwens overal wel te vinden, mediamarkt, expert dat soort winkels, en installatiebedrijven hebben ze ook wel.

Succes!

Hier de link:

http://www.antenneversterkers.nl/f-connector.php

Toegevoegd na 1 minuut:
Goed dat ik het nog even nalees.. Ik bedoel dus let er goed op dat ze de binnendraad NIET raken!! ..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt, ik kon nog net even naar de mediamarkt om ze op te halen :))

Andere antwoorden (1)

Hiervoor heb je z.g. F-connecties nodig, deze schroef je over het as gestripte uiteinde van de coaxkabel, de blanke kern van de kabel vormt de pen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Connecties = connectors.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding