Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is opname met DVD-HD recorder zowel analoog als digitaal mogelijk?

Hallo allemaal, ik heb de Panasonic DMR-EH63 op het oog, nu las ik ergens dat je hiermee alleen analoog kan opnemen.
Wat vervelend nou, want als ik digitaal kijk, wil ik ook digitaal opnemen, ik dacht juist dat dit bij deze DVD-HDrecorder wel mogelijk was.
(de DVD analoog en de HD digitaal, maar ja, ik ben eigenlijk totaal onwetend op dit gebied)
Weet iemand dan eventueel wel een alternatief waarmee ik zowel analoog als digitaal kan opnemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
918
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is geen DVD-HD recorder maar een DVD/HDD recorder en heeft niks met High Definition te maken maar met HardDiskDrive recorder. Er zit dus een hardeschijf in.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, je kunt niet digitaal hiermee opnemen omdat er geen digitale video-ingang opzit. Het zou wel mogelijk moeten zijn om het signaal op te nemen dat uit je digitale decoder komt (van UPC of Ziggo bijvoorbeeld) via SCART. Je kunt dan alleen het kanaal waar de decoder op afgestemd staat opnemen, en SCART is nog steeds een analoog signaal.

Om echt digitaal op te nemen heb je een DVR nodig van je kabelprovider; dat is dan in exact dezelfde hoge kwaliteit als die je live op je TV ziet.
(Lees meer...)
gvrox
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding