Kan men in kabelloze gebieden in Nederland wel via de telefoonaansluiting tv aan een uitgebreid tv-zenderpakket komen?

Er zijn mensen, die in een voor tv kabelaanleg onrendabele gebieden wonen, b.v. in gehuchten, agrarische gebieden, boswachterswoningen, enz. Kunnen zij wel televisieontvangst via de telefoonaansluiting krijgen met een uitgebreid zenderpakket?

10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je hebt grofweg vijf manier om tv te ontvangen:
-Via de satelliet: Overal in Europa
-Antenne (DVB-T): Overal in Nederland
-Via de telefoonlijn: Afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale, niet overal is ADSL beschikbaar en TV via DSL vereist een goede verbinding.
Overigens is niet alleen KPN (Interactieve TV) aanbieder van TV via de telefoonlijn.
-Via de kabel: Afhankelijk of die aanwezig is dus.
-Via glasvezel: idem

Via vergelijkingssites zoals hier bijgevoegd kan je op basis van de postcode zien wat er beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als er geen kabel ligt kun je ook geen aansluiting krijgen. TV gaat dan via de satelliet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan via Interactieve TV van KPN

Via de telefoonkabel heb ik van KPN:
1. Een vast telefoonnummer
2. Internet
3. Interactieve TV met 60 zenders voor tv en 90 voor radio

De telefoonkabel wordt aangesloten op de router van internet.
Daarop is de telefoon aangesloten en ook het kastje voor TV/radio

In eerste instantie had ik een kabel lopen van de router naar het TV/Radio kastje
In de KPN winkel kun je twee "stekkers" kopen zodat het signaal via de elektriciteitskabels in het huis wordt overgebracht.
Kan ik aanbevelen. Dan ben je van die kabel af en het beeld blijft haarscherp
10 jaar geleden
corzijlstra
10 jaar geleden
Zie mijn reactie op het antwoord van jack7.
corzijlstra
10 jaar geleden
Die ca 60 tv zenders zitten in het standaardpakket van KPN. Dan heb ik het nog niet gehad over het pluspakket en abonneerzenders.
Het is wel mogelijk maar aan te raden is om in dat geval (zeker i.v.m. de kosten) een satellietontvanger aan te schaffen.
Je hebt dan álle Nederlandse tv en radiozenders en nog veel meer.
In totaal ontvang je (afhankelijk van het abonnement) minstens 500 radio en tv zenders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
corzijlstra
10 jaar geleden
Ik woon zelf niet in een onrendabel gebied. Van Ziggo heb ik tv ontvangst via de gewone kabel en van KPN tv ontvangst via de telefoonkabel in een 3 in 1 aanbieding, zoals Edraket dat omschrijft. De reden, waarom ik KPN erbij heb genomen, is, dat Ziggo is gestopt met het landelijk doorgeven van de publieke regionale zenders. Ik heb de Ziggo kabel wel behouden, omdat ik DVD recorders heb. Ik kan dan ook met de timer wat opnemen, als ik b.v. met vakantie ben. Bij KPN kan je een groot aantal programma's tegelijkertijd opnemen maar niet veel dagen van te voren. En hoe gaat dat met satelietontvangst? Wat is goedkoper? Het 3 in 1 systeem van o.m. KPN, of jouw systeem met satelietontvangst en daarboven nog telefoon en internet?
Ik weet nu wat meer wat ik mensen kan adviseren die in kabelonrendabele gebieden wonen.