Waar moet ik op letten als ik een LED tv koop?

Ik ben al een tijdje aan het sparen voor zo'n grote led tv,maar door de bomen zie ik het bos niet meer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat belangrijk is dat je bedenkt of je een glimmend of mat scherm wilt. Een glimmend scherm lijkt scherper met mooiere kleuren, maar weerkaatst soms als een spiegel. Een mat scherm is beter als er ramen of verlichting in het beeld kunnen reflecteren.

Dan het formaat, neem niet te klein. Doordat steeds meer zenders in full hd uitzenden kun je best een groot scherm nemen. Zelf kijk ik vanaf 3,5 meter naar een 55 inch scherm en dat is niet te groot.

Ook moet je letten op extra's als internet tv met interactieve diensten (filmhuur, mail lezen op je tv etc) of wellicht wil je ambilight (verlichting rond de tv die de kleuren van het beeld aannemen, dat hebben alleen Philips tv's)

Kwalitatief zijn tv's tegenwoordig allemaal goed. Reactiesnelheid is bij allemaal goed, 3d hebben ze ook bijna allemaal en een niet full HD tv is bijna niet meer te vinden. En voldoende aansluitingen hebben ze ook allemaal.

Zelf ben ik fan van Philips televisies. Het beeld is erg goed, net tv erg gebruikersvriendelijk en de prijzen zijn niet te hoog. En ik vind ambilight een mooie aanvulling, maar er zijn ook mensen die het vreselijk vinden. Zelf even kijken dus.

Dus bepaal je budget en formaat en kijk op bijvoorbeeld kieskeurig of vakbladen welke televisies in die prijsklasse 'over het algemeen' (voor wat dat waard is) als beste gewaardeerd worden.
paulus811