Er is geen naam voor de uitvinder te vinden,wel dat Samsung de eerste uitbracht:
Er wordt al een tijdje druk gedaan rond 3D-televisie, maar pas nu kan je als gewone consument een toestel kopen. Samsung bijt de spits af en legt als eerste een 3D-tv in de winkelrekken.(2010)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hyundai was nog eerder (weliswaar alleen in Japan)
http://www.techradar.com/news/television/hdtv/world-s-first-3d-tv-on-sale-tomorrow-315379
Je kan je afvragen in hoeverre je het een uitvinding kan noemen. Zowel de actieve als passieve variant zijn immers gebaseerd op technieken die er al tientallen jaren zijn, en die technieken weer op principes die nog ouder zijn. Dus sowieso valt een specifieke uitvinder niet aan te wijzen. Zelfs niet als bedrijf, als je dat bedoelt. Degene die als eerste ermee kwam hoeft niet de uitvinder te zijn.

Kijk alleen nu maar naar OLED en 4k. Ook principes die er al lang zijn, en ze komen er allemaal tegelijkertijd mee. Meestal gebruiken ze ook nog eens onderdelen van elkaar, sinds dit jaar meer dan ooit, en heb je zelfs de merken die zelf panelen maken naast eigen televisies (Sharp, LG en Samsung), panelen inkopen van elkaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ 4k en HD vallen al helemaal buiten die categorie, dat zijn standaarden. Gewoon een kwestie van een afspraak omdat aan te houden. De volgende standaard is er ook al, althans die is al beschreven. Wat ook echt jammer is, is dat technieken als OLED soms gewoon niet het daglicht zien vanwege patenten die door fabrikanten als verdienmiddel worden gebruikt ipv een methode om techniek vooruit te duwen. SED/FED is zo'n techniek die daardoor geloof ik niet uit zal komen.