Is het iemand gelukt met zijn Samsung Smart tv bestanden (film/audio/foto's) te streamen /opvragen vanaf een netwerk HD (die dus in het netwerk staat?

Film bekijken, audio beluisteren of foto's bekijken vanaf een harddisk die aangesloten is op een pc en door het bijgeleverde softwarepakket AllShare toegewezen als server werkt redelijk tot goed (behalve VOB bestanden)
Maar dan moet ik altijd de pc aan hebben staan omdat deze dienst doet als server.
Ik heb een harddisk (netwerk hd) in mijn netwerk staan waar elke computer in huis zijn bestanden op kan zetten en afhalen.
Maar het lukt mij niet dat mijn Samsung Smart TV deze ziet als server of schijf zo in te stellen dat hij deze ziet als de schijf waar de bestanden op staan.
Als ik de harddisk rechtstreeks op de tv aansluit werk het uitstekend, maar deze is niet via het netwerk toegankelijk.
Dus als ik er nieuwe dingen wil op zetten moet ik hem los koppelen en aansluiten op me pc, bestanden overzetten en weer aansluiten op de tv.
Heeft iemand het voor elkaar ? om zowel de bestanden van de tv opnamen die zijn opgenomen via de smart tv en de mediabestanden opvraagbaar zijn via het netwerk en daarbij ook de mogelijkheid om bestanden te verwijderen of aan te vullen.

Wie weet komen we er met elkaar wel uit, want ik vind dit wel een gemis en had niet mogen ontbreken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Ik heb een Samsung SmarTV en een LaCie harde schijf (NAS)op mijn thuisnetwerk.
TV-programma's opslaan op de NAS: gaat je zover ik weet niet lukken. De tv wil een directe aansluiting via bijv. USB.

Foto's, muziek en video's afspelen vanaf de NAS: geen probleem. De NAS is zichtbaar in het lijstje "source" op de tv. Zou bij jou ook het geval moeten zijn lijkt me.
Je tv is op het netwerk aangesloten? Lijkt me wel, anders kon je ook niet vanaf de pc streamen met allshare.

Dus: de oplossing voor jou heb ik (helaas) niet, maar ik kan je wel melden dat het in ieder geval wel mogelijk is om vanaf het netwerk media af te spelen.