Digitenne voor nieuwe LED tv, is alleen een insteekkaart nodig?

Net een Philips t.v. gekocht en ik zit meteen met een aantal vragen. Ik maak gebruik van digitenne en nu
1/ zie ik geen gele tulip aansluiting
2/ geeft scart aansluiting onscherp beeld (logisch is analoog toch)
3/ heb ik alleen een insteekmodule nodig (+mijn huidige smartcard en antenne) om digitenne te kunnen ontvangen? Ik wil thuis de smartcard met insteekmodule gebruiken en de ontvanger (kastje) op de camping.
Kortom dan moet ik alleen met smartcard en antenne sjouwen.

mvg

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als de TV een CI-module sleuf heeft dan kun je inderdaad de Digitenne kaart in de module in de TV steken, je kan dan de kanalen door de TV laten zoeken. Het is wellicht handig om een extra kaart inclusief CI-module en antenne te kopen, je kunt deze zonder extra abonnementskosten op je abonnement van de eerste kaart laten meeliften. Je hoeft dan niet eens de kaart en de antenne mee te verhuizen. Toegevoegd na 6 minuten: De scherpte van het Digitenne beeld is net iets minder dan je van digitale HD kabel of satelliet kunt verwachten, zoals MrTomaat zegt. Als ik het hier vergelijk op mijn Sony Bravia krijg ik 576i (Digitenne in CI-module) in plaats van 720p (satelliet via HDMI) Toch zal het een heel bevredigend resultaat geven op de nieuwe LED-TV

1 Tulp heb je niet nodig als je SCART hebt, daar zijn simpele SCART-blokjes voor. 2 Ja SCART (composiet) doet 576i, HDMI doet 1080p 3 Je kan digitenne erin doen maar dat zou ik sterk afraden bij een 1080 lijnen scherm. Je kan dan veel beter HD-kabel of HD-satelliet nemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100