Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn mijn instellingen weg nadat ik mijn televisie helemaal heb uitgeschakeld?

Ik pas een nieuwe tv gekocht een Philips 32PFL5406H om precies te zijn. Ik heb het helemaal volgens het snel startboekje ingesteld. Dus heel het menu doorlopen geluid en beeld instellen, zenders laten zoeken via mijn digitenne. Maar omdat ik mijn tv en ook mijn vorige tv (overigens een heel oud model) niet op standby wil laten staan, schakel ik de tv altijd helemaal uit, ook stekker eruit. Ik vind het namelijk geen fijn idee als er stroom op blijft staan. Maar nu met mijn nieuwe tv als ik die weer aanzet dan moet ik weer helemaal dat menu doorlopen van die instellingen. Er moet toch wel een mogelijkheid zijn waarbij de instellingen bewaard blijven, ookal schakel ik de tv uit? Ik neem aan als ik telkens op ok druk en voltooien dat het goed is. Kan iemand mij wat wijzer maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Normaal moet het zo zijn dat als je bij philips alles hebt doorlopen (dus na de instellingen van het geluid) dat alles is opgeslagen.

Ik zou de tv een paar dagen toch in het stopcontact laten.
Kijk eens of hij dan wel de instellingen opslaat.

Het kan zijn dat de back up condensator voor het geheugen kapot is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk: de TV moet de ingestelde instellingen gewoon onthouden ook als de stroom in z'n geheel afgeschakeld is geweest. Philips gebruikt voor dit doel een geheugenchip die door een oplaadbaar batterijtje (3V) gevoed wordt. Op deze manier kan het toestel ook over heel lange tijd zonder stroom de ingestelde instellingen onthouden.
Het opladen gebeurd als het toestel aan het lichtnet is aangesloten (hoeft dus niet eens aan te staan)

Het kan zijn dat dat batterijtje gewoon of defect is of afwezig is (vergeten) of niet goed in zijn houdertje zit.

In alle gevallen... garantie! terug naar de winkel en kosteloos op laten lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding