Hoe hoog is ''digitale kwaliteit''?

Als een tv-provider het over ''digitale beeldkwaliteit'' heeft, is dit dat HD? Zo niet, wat voor resolutie dan wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is een nietszeggend label. Analoge kwaliteit kan makkelijk digitale kwaliteit overstijgen (denk aan analoge bioscoop film versus een divx film).

HD-kwaliteit(720p/1080i) is het iig niet, want die claim kan alleen maar gedeeltelijk worden behaald. De minste kwaliteit zal toch altijd bepaald worden door de bron, met oude Amerikaanse series is dat dus 480i en 576i voor Europese uitzendingen.

Digitaal (met uitzondering van digitenne) geeft wel een iets beter beeld dan analoog. Als je een HD-ontvanger neemt met een HDMI of Component uitgang heb je het mooiste beeld ook voor non-HD (ook wel SD) materiaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
+1 , goede uitleg. Ik denk dat het hier om digitenne gaat, die adverteren met "digitale kwaliteit", en dat neigt naar misleiding :)