Waarom krijg ik geen signaal op mijn televisie? Wat doe ik verkeerd?

Goedenavond! We zijn net verhuisd en onderstaande foto geeft mijn 'tv-aansluitingsdoos' weer. Wat je ziet zijn 4 losse mannetjeskabels en één doosje aan de muur waar één kabel naartoe loopt. Op het moment dat we daar de tv insteken, krijgen we geen beeld. Uiteindelijk is het de bedoeling dat we interactieve tv van kpn gaan aansluiten, maar ik vind dat iets voor later, omdat we nu uberhaupt geen beeld hebben. Wie kan mij helpen met deze 4 vervelende mannetjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Op de foto is te zien dat de 4 "vervelende" mannetjes z.g. F-connectors zijn.
De aanvoer is waarschijnlijk de dikkere die uit de muur komt, de korte kabel onder het doosje is de aansluiting waarmee het doosje signaal moet krijgen.
Hiertussen heeft waarschijnlijk een DSL- scheidingsfilter gezeten waarmee het internet van het TV en radiosignaal gesplitst werd.
Als je die twee met een koppelstukje verbindt dan zou je uit het doosje TV-signaal moeten kunnen krijgen. Waar de twee andere dunne kabels heen gaan moet je zelf uitzoeken, dat kan ik vanaf hier niet bepalen.
Waaschijnlijk gaat een van de twee naar de TV in de huiskamer, als je de F-connector er afschroeft dan kun je daar een TV-plug aan monteren die in de TV-aansluiting van het doosje

Toegevoegd na 3 minuten:
...past. Als je ook Internet of digitale TV op de kabel wilt dan zou ik de gebruiksaanwijzing bij jouw kabelmodem lezen om te weten hoe je de zaak aan moet sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is dan, heb je(bestaat er) een female-female f-connector?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjonge, het klinkt als chinees voor mij, ik snap er echt helemaal niets van haha!
De vorige bewoner had Ziggo en wij kozen voor kpn, denk dat daar het probleem zit... We gaan er even iemand voor laten komen, bedankt voor de moeite van het uitleggen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KPN doet niks met die kabel, die sturen alles over de telefoonlijn. Maar analoge kabel wordt meestal niet 1-2-3 afgesloten. Probeer eens dit, sluit de tv aan op het wandkastje en verbindt de kabel die onderuit uit het kastje komt met de groen aangeslagen kabel die onder die buis vandaan komt, waarschijnlijk krijg je dan even slecht/storend beeld, je weet dan dat je iig bijna goed zit. Je kan dan het wandkastje openen en de kabel die eronderuit komt weghalen en de "groene"kabel precies zo monteren als de weghaalde kabel zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft eerst ook zo gezeten lijkt het wel, het is alleen de vraag of er nog genoeg lengte zit aan die verkleurde kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MrTomaat: er bestaan inderdaad koppelbusjes voor F-connectors.
Je hebt ook gelijk dat het interactieve TV-pakket van KPN niet via deze verbinding binnen zal komen, KPN gebruikt de "oude" telefoonlijn.
Er is wellicht nog wel TV-signaal (analoog) van de vorige bewoner op de aanvoerkabel aanwezig, meestal wordt het signaal pas afgesloten als er in het grijze kabel-TV kastje bij de gevel een aanluiting voor een buurman bijgemaakt moet worden.
Bijmaken heeft prioriteit, afsluiten heeft niet zo'n haast.

Andere antwoorden (1)

Meestal worden de signalen geblokkeerd door bijvoorbeeld UPC. Je bent pas verhuisd dus je moet contact opnemen met de kabelmaatschappij om je signaal weer door te geven en een contract op te maken. Mijn advies is ervoor zorgen dat je helemaal niets met de kabelmaatschappijen doet en gewoon kiest voor Digitenne of Kpn interactieve tv. Voor UPC betaal je rond de 55 € in 3 maanden. Digitenne is 9 € per maand. Dus minder dan de helft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Het aantal zenders en de kwaliteit van Digitenne zijn een heel stuk minder dan bij UPC (of bij ZIggo). Zeker op een grote TV wil je geen Digitenne.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Digitenne was ook maar een voorbeeld. En welke zenders krijg je meer bij UPC Kabel? Kwaliteit okay. Maar heb niet gezegd dat het de beste oplossing is. Je hebt ook Interactieve Tv van KPN. Die is beter dan de RipOff praktijken van UPC.
gvrox
12 jaar geleden
Vergelijk http://www.upc.nl/televisie/tv-zenders/?tab=2 maar eens met http://www.digitenne.nl/digitenne-zenders/ , nogal een groot verschil. En daarbij heeft Digitenne geen HD kanalen. Ik snap je advies om geen kabel-TV te nemen dus niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Mijn advies is ervoor zorgen dat je helemaal niets met de kabelmaatschappijen doet en gewoon kiest voor Digitenne of Kpn interactieve tv.' Ik heb het niet over de UPC abonnementen die je kunt krijgen met zoveel zenders en HD kanalen. Ik heb t over de standaard televisie die je via de kabel krijgt wanneer je in een nieuwe huis komt wonen. Dan krijg je niet gelijk een UPC of ZIGGO abonnement toch? Lees mijn antwoord ff. Ik heb t vergeleken met de televisie van UPC voor 55€ per kwartaal. Zonder Settopbox oid. EN hoezo moet ik kijken naar die linkjes van je? Je laat mij een lijstje zien voor Digitale Televisie(!) van UPC EN GEEN KABEL (WAAR IK HET DUS OVER HEB IN MIJN ANTWOORD). Ps. Als je nog iets wilt weten, kun je gewoon reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey hallo!
We hebben inderdaad al een contract afgesloten, interactieve tv van kpn. De vorige bewoner had een ziggo aansluiting, dus ben bang dat daar het probleem zit. We gaan even een iemand laten komen, want kom er zelf niet uit. Bedankt voor je antwoord!
gvrox
12 jaar geleden
@modriouch, je hebt gelijk, ik had Digitenne niet moeten vergelijken met het digitale pakket van UPC. Digitenne is inderdaad alleen te zien als vervanging van de analoge kabel. Overigens hoef je niet zo te schreeuwen (hoofdletters), zowel analoog als digitaal is "kabel" wat UPC betreft. Het voordeel van analoge kabel (van ziggo in dit geval) zou geweest zijn dat de kabels al door het huis liggen, en dat dus eenvoudig meerdere TVs aangesloten kunnen worden. Bovendien kun je altijd later nog overstappen op uitgebreidere digitale TV pakketten. En ja, toen ik ging verhuizen heb ik er wel meteen voor gezorgd dat ik een digitaal TV pakket van UPC had toen ik daar ging wonen.