Is het een goed idee om een tv met CI+ Module aanschaffen?

Of kan ik beter een aparte decoder nemen. Ik hoor dat er aan het gebruik van een CI+ module een aantal nadelen kleven bijvoorbeeld dat je niet (zonder meer) programma's kunt op nemen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

als je simpel en eenvoudig TV wilt kunnen kijken is een TV met CI module ideaal.
Als je wilt kunnen opnemen en gebruik maken van allerlei online diensten van de kabelaar zoals uitzending gemist en films huren ben je beter af met een losse decoder.
Of je kunt opnemen hangt een beetje van het type TV af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, het is dan niet mogelijk om op te nemen en ONDEMAND zit er dan ook niet bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadeel is inderdaad het opnemen, maar dat kan ook niet met alle losse decoders.
Wat ik wel een groot voordeel vindt is dat je maar één afstandsbediening nodig hebt om alle functies van de TV te kunnen gebruiken, bovendien heb je minder losse troep bij je TV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TV's met CI+ modules zijn al zo'n beetje de standaard aan het worden, je kan natuurlijk gewoon een TV met CI+mod. kopen en een settopbox kopen die kan opnemen en On-demand ondersteunt.

Er zijn trouwens een aantal tv's die met een USB-HDD aangesloten ook op kunnen nemen:

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/televisies/extra/tv-programma-opnemen/

Toegevoegd na 13 minuten:
CI-module moet CI-slot zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien loop ik achter maar de meeste TV's worden zonder CI+ module geleverd.
Er zit wel een CI slot in, maar de module moet toch los gekocht worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja, je hebt gelijk excuus. Zeg wel vaker module voor het slot, waar dat vandaan komt weet ik niet.