Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het een goed idee om een tv met CI+ Module aanschaffen?

Of kan ik beter een aparte decoder nemen. Ik hoor dat er aan het gebruik van een CI+ module een aantal nadelen kleven bijvoorbeeld dat je niet (zonder meer) programma's kunt op nemen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als je simpel en eenvoudig TV wilt kunnen kijken is een TV met CI module ideaal.
Als je wilt kunnen opnemen en gebruik maken van allerlei online diensten van de kabelaar zoals uitzending gemist en films huren ben je beter af met een losse decoder.
Of je kunt opnemen hangt een beetje van het type TV af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, het is dan niet mogelijk om op te nemen en ONDEMAND zit er dan ook niet bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadeel is inderdaad het opnemen, maar dat kan ook niet met alle losse decoders.
Wat ik wel een groot voordeel vindt is dat je maar één afstandsbediening nodig hebt om alle functies van de TV te kunnen gebruiken, bovendien heb je minder losse troep bij je TV.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TV's met CI+ modules zijn al zo'n beetje de standaard aan het worden, je kan natuurlijk gewoon een TV met CI+mod. kopen en een settopbox kopen die kan opnemen en On-demand ondersteunt.

Er zijn trouwens een aantal tv's die met een USB-HDD aangesloten ook op kunnen nemen:

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/televisies/extra/tv-programma-opnemen/

Toegevoegd na 13 minuten:
CI-module moet CI-slot zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien loop ik achter maar de meeste TV's worden zonder CI+ module geleverd.
Er zit wel een CI slot in, maar de module moet toch los gekocht worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja, je hebt gelijk excuus. Zeg wel vaker module voor het slot, waar dat vandaan komt weet ik niet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding