Is het normaal dat ik soms heel lichtjes verticale strepen zie in mijn TV?

Is vooral zichtbaar bij heel lichte plaatjes (lichtgrijs,lichtblauw,etc...). De strepen vallen amper op als je je er niet op focust. Het is om de 5 centimeter horizontaal zo een verticale streep van ook zo een 5 centimeter breed. Ze zijn doorzichtig en hebben een iets lichtere kleur dan de plaatjes zelf waardoor ze opvallen. Is dit normaal?

Mijn TV is een Philips 100hz LED-TV en ik gebruik hem voornamelijk om te gamen via mijn PS3 (digitaal)

Toegevoegd na 14 minuten:
En het viel me nu op dat ik het alleen zie als ik een game aan het spelen ben, dus niet als ik een stilstaand plaatje bekijk…

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Ik denk dat je colour banding bedoelt.

http://www.ehow.com/facts_7285931_tv-banding_.html

Als het storend is zou ik proberen om te kijken of je je tv in kan wisselen. Kijk natuurlijk eerst of echt aan de ligt en niet aan de plaatjes die je bekijt. Bekijk ze eerst op een andere monitor/tv.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier kan je meer voorbeelden zien:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=banding&gs_sm=e&gs_upl=1504l2438l0l2615l7l7l0l0l0l0l178l823l2.5l7l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&biw=1920&bih=1109&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi

Toegevoegd na 6 minuten:
Schijnt dat de 2011 modellen er vol mee zitten:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1458135?data%5Bfilter_keywords%5D=banding&data%5Bboolean%5D=AND
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm. Daar lijkt het eigenlijk niet echt op... En het viel me nu op dat ik het alleen zie als ik een game aan het spelen ben, dus niet als ik een stilstaand plaatje bekijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een draaiende of strafende beweging maakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=banding&gs_sm=e&gs_upl=1504l2438l0l2615l7l7l0l0l0l0l178l823l2.5l7l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&biw=1920&bih=1109&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi#um=1&hl=nl&tbm=isch&sa=1&q=screen+tearing&pbx=1&oq=screen+tearing&aq=f&aqi=g1g-S9&aql=1&gs_sm=e&gs_upl=2136l5862l0l6030l14l14l0l2l2l0l240l1417l5.6.1l12l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=58e99cf3cee342ea&biw=1920&bih=1109 Misschien ben je gevoelig voor screentearing, ik ook en dat is een ramp. Je ziet dan het beeld in tweeën gesplitst worden op het moment dat je beweegt, het komt veel voor bij PS3/XBOX games, met PC games kan je iets aanzetten zodat je het niet meer ziet (v-sync)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk spel speel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, heb het nog eens goed bekeken en het blijkt toch het meest te lijken op banding.. Dat wordt inruilen, bedankt voor je hulp!

Andere antwoorden (1)

Nee dit is geen goed teken. Als hij op dezelfde plaats tevoorschijn komt is de tv van binnen niet helemaal goed meer.
Als het op meerder plaatsen voorkomt dan is het waarschijnlijk een signaal probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt op meerdere plaatsen voor in het scherm. Maar het is wel iedere keer op dezelfde plaats