vorige bewoner heeft zijn tv abonnement stopgezet kon gewoon tv kijken ik ook, maar nu doet de tv het niet meer. Ligt het aan de kabel of aan mijn tv?

De vorige bewoner heeft zijn tv abonnement stopgezet, maar kon daarna nog gewoon tv kijken.
Ik betaal op dit moment niks voor de tv.
Tot vandaag kon ik gewoon analoog tv kijken, geen bijzonder beeld maar goed genoeg.
Tot een maand geleden had ik tele 2 maar omdat ik het niet fijn vond om via hun te kijken keek ik altijd analoog.
Nu heb ik dus geen abonnement.
Tot een uur geleden kon ik gewoon tv kijken, nu niet meer.
Kan het zijn dat ze de kabel (tenminste als het via de kabel gaat) eruit hebben gehaald.
Of ligt het aan mijn tv? Ik heb alle stekkers paar keer na gekeken.
Er staat nu in beeld dat er geen goede antenne ontvangst is.
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Is het zo dat ik nu toch weer een abonnement moet nemen of heeft het puur met mn tv te maken.
hij is 2,5 jaar oud.
overigs heb ik van niemand een brief ontvangen waarin staat dat ze me eraf gooien.

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ze kunnen je ook geen brief sturen dat ze je eraf gooien want je hebt geen abonnement bij ze dus ik denk dat er misschien eentje wakker is geworden en de stekker er bij jou heeft uitgetrokken.

Er zit niets anders op dan een abonnement te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het opzeggen van het abonnement kun je vaak nog even kijken. De kabel knippen ze pas door als ze weer eens in het verdeelhuisje moeten zijn, dit kan een paar maanden duren.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo heb ik eens 2 jaar gratis televisie gehad
Afsluiten van UPC heeft bij ons meer dan een jaar geduurd, maar daarna was het signaal toch op een dag weg.
Om te testen of je echt bent afgesloten: kijk even of de TV het wel doet met een DVD speler of video.
En wacht een uurtje, kan ook nog een storing zijn :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die brief dat ze je analoog gaan afsluiten zou de vorige bewoner al gehad kunnen hebben. Toen ik Ziggo opzei kreeg ik meteen daarna zo'n brief waarin stond dat ik nog een maand de tijd had om analoog te blijven kijken, daarna zouden ze me afsluiten. Dat is inmiddels 11 maanden geleden maar het afsluiten is nog steeds niet gebeurd. Ik ben overigens niet meer geïnteresseerd in analoog want ik kijk digitaal (met abbo) naar KPN. En het is ook niet zo dat ze een kabel doorknippen zoals hier iemand schrijft. Ze sluiten je af in een verdeelkast (of hoe zo'n kast ook maar heet) buiten en toevallig zit die kast op mijn terras, dus soms komt er een monteur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je aan om even snel naar de kringloop te hollen en daar een Digitenne-kastje te halen + aansluitstekker op je TV: dat kan een grote platte stekker zijn of 3 ronde busjes.
Ze kosten tegenwoordig vanaf 15 euro ex. aansluitsnoer en er zitten 5 zenders op namelijk NL1+2+3 en 2 regionalen en ook nog 10 digitale radiozenders en alles = gratis want dat heeft de regering voor je betaald.
Een kaartaansluiting zit er wel op maar dat is voor als je méér wilt en kost je al gauw 10,- per maand voor 20 TV-zenders extra. Oja en let er wel op dat je er een antenne bijkrijgt want die kosten los ook nog een tientje.