Wat word de volgende generatie tv's?

Het begon met zwartwit daarna kleur daarna lcd tv's en de opvolger daarna led-tv en daarna 3D tv tot de dag van vandaag. De prijzen beginnen weer te dalen dus er komt weer iets nieuws. Maar wil ik graag weten wat de volgende is die beter dan 3D word.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je haalt de dingen door elkaar en vergeet een aantal technieken. Je moet sommige dingen los van elkaar zien.

Uitzending:

analoog
-zwart-wit
-kleur
-breedbeeld
digitaal
-HD*
-3D (stereoscopisch 3D)

Beeldtechniek:
-CRT(oude beeldbuis)
-LCD(-LED)
-Plasma
-OLED (nieuwste techniek)

In Japan(waar anders) zijn ze hard bezig met holografisch beeld, echter zijn de verwachtingen dat dat nog tot 2020 duurt voordat er een systeem komt. Ook zijn ze daar bezig met de doorontwikkeling van HD namelijk UHD Ultra High Definition 4320p dus wel 16x zo veel beeldinformatie als HD.

In beeldtechnieken wordt op dit moment door meerdere partijen gewerkt aan verschillende nieuwe technieken.
-OLED (de echte LED techniek, wat nu LED wordt genoemd zou alleen maat LCD-LED mogen heten in mijn ogen.)
-SED en FED.

Toegevoegd na 1 minuut:
*Er is geëxperimenteerd met analoge HD, alleen in Japan is dat een veelgebruikt systeem geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Samsung werkt aan 'geur-tv'

Onderzoekers van de Universiteit van Californië en Samsungs onderzoeksafdeling hebben een techniek ontwikkeld om 'geurtelevisie' mogelijk te maken. Geur-tv werkt met een module die 10.000 verschillende geuren kan produceren.

Met de techniek kan een geur worden verspreid als de gebruiker iets aan het bekijken is, zeggen de onderzoekers. De module achter op een tv of mobieltje heeft op elk van twee assen honderd geuren, waardoor in totaal 10.000 verschillende geurcombinaties kunnen worden verspreid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dat zal wat zijn als Dirty Jobs erop is en ze maken het riool schoon...
Dit zal, net als 3D wel wat toevoegen aan 'ouderwets kassie kijken'
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoor hier al een paar jaar wat over, maar ik blijf het nog steeds nutteloos vinden. Dat kan toch nooit snel genoeg verspreiden, en als dat wel kan, wat is dan de toegevoegde waarde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit er ook niet op te wachten. Ik vrees allemaal vieze geurtjes, gadverdamme! (Zal maar geen voorbeelden geven...) ;-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verspreiden kan nog aardig snel misschien( zeker als ze al van te voren het signaal doorsturen dat een bepaalde geur er aan komt), het echte probleem zit hem in het weghalen van de geuren. spuit maar eens drie deo's door elkaar, dan ruik je ook niet alleen de laatste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dan ook niet dat zo'n TV een succes wordt.
Toch nog een voorbeeld, komt van mijn bovengenoemde site: "Zo zou bij een filmscène in een Italiaans restaurant een pizzageur uit de tv kunnen komen."
Nu is echte kaas lekker, maar nep-kaas zoals dat op een supermarkt-pizza zit niet. Ik vrees dat het die kant uit gaat. Bah!
En wat je zegt. Je loopt de pizzeria uit en dan is de geur weg. Maar thuis achter je TV? Bah dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk! Boer zoekt vrouw!
Lekker de stallen uitmesten!
Of een reportage over hondendrollen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoef het niet te hebben. Zag gisteravond nog in Bonje met de Buren een totaal vervuild huis met 19 katten. De lucht kan ik me wel voorstellen.
holografische tv,alhoewel dit geen tv meer is.
je maakt deel uit van de scene,je kunt alleen niet spreken etc met de acteurs.hoewel?in de verre toekomst misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je maakt deel uit van de scene,je kunt alleen niet spreken etc met de acteurs.hoewel. Exact zoals nu het geval is dus. Het is duidelijker om te zeggen dat je om het beeld heen kan lopen. Je kan volgens mij niet in de holo projectie lopen, dan zou je het beeld verstoren.
Mij lijkt ???verdere ontwikkeling 3D meer integratie multimedia ,je mobiel direct op de tv indien je wat wil laten zien ,f , you tube zonder gedoe op de tv ,makkelijker draadloos verbinding met andere apparaten ,btr geluid ,zonder veel boxen ,makkelijker info ,wat er ergens tezien is . En mail en sms'jes of wat dan ook van mensen van wie je dat wenselijk vind op het scherm (wel Prive instelbaar:)) .door het beeld heen je mailbox kunnen checken ,tijdens de reclame .en ja natuurlijk een opname recorder standaard . Veel dingen zijn nu al mogelijk ,maar het wachten is op totale gebruiksvriendelijke mogelijkheden ,aan sluiten draadloos ,zonder gedoe !dat zou mijn ideale tv zijn .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 3D tv zal beter worden. Alle tv's worden nog wat dunner. Dan komen er denk ik inderdaad holografische schermen enzo.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je nu een meter voor de tv zit gaan je ogen langzaam stuk. Dat zal waarschijnlijk ook veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap niet wrm jullie allemaal 1 ding overslaan. Namelijk glas! Samsung heeft een TV ontwikkelt, het scherm geproduceerd van glas! Daardoor zal binnenkort de prijs van televisies zakken met wel liefst 20 procent!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://thenextweb.com/gadgets/2011/10/10/samsung-announces-led-breakthrough-that-can-turn-windows-into-display-screens/ Nog niet eerder van gehoord.