Kan ik in een winkel een televisie kabel kopen die in de muur stoppen en dan in mijn TV? Gaat dit werken of moet er nog iets anders gebeuren?

Wij hebben thuis gewoon televisie verbinding en ik heb zo'n televisie ''gat'' ding in mijn muur kan ik gewoon een televisie kabel kopen (zo'n ronde met pinnetjes erin) en die in dat ''gat'' doen en in mijn televisie werkt dit dan gewoon? Want hoe verbind mijn televisie verbinding met dat gat in de muur?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat zal werken - MITS je een abonnement hebt afgesloten bij een kabel-aanbieder. Die kabel-aanbieder zal dan zorgen dat er een pakket televisiekanalen naar die aansluiting wordt gestuurd. Welk pakket je krijgt, hangt natuurlijk af van je abonnement.

ALS je dus zo'n abonnement hebt, komen de signalen van de televisiekanalen via die aansluiting binnen. In dat geval kun je inderdaad jouw televisie via een geschikte kabel met die aansluiting verbinden.

Let er wel op dat er meestal twee vergelijkbare aansluitingen naast elkaar zitten. De ene is voor radiosignalen, de andere voor televisiesignalen.

Toegevoegd na 4 minuten:

Op grond van je beschrijving ga ik ervan uit dat je zo'n soort contactdoos in de muur hebt zitten:

https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8812510314526-458-458.jpg

8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ha, tegelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar. Ik heb 3 jaar in een studentenhuis gewoond waar we op een gegeven moment de kabel hebben afgesloten. We hadden geen enkel tv-abonnement, maar hadden wel beeld.
Sterker nog, ik geloof dat ze nog steeds geen abonnement hebben afgesloten... Verder heb je helemaal gelijk ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook geen internet abonnement van de kabelaar WinnyS?
Cryofiel
8 jaar geleden
Dat klopt, WinnyS. Sommige kabelaars vergeten de aansluiting af te sluiten. Er zijn ook kabelaars die het te duur vinden om een aansluiting af te sluiten, omdat zij daar veel moeite voor moeten doen. Als je zo'n kabelaar hebt en je zegt je abonnement op, zul je dus nog steeds signaal ontvangen. Maar dat is allemaal niet officieel. En het kan natuurlijk elk moment stoppen, zodra de kabelaar ontdekt dat ze jou hadden moeten afsluiten, of zodra ze jou alsnog afsluiten omdat ze hun netwerk hebben verbeterd waardoor ze dat nu wel op een snelle, makkelijke en dus goedkope manier kunnen doen. Omdat dit zoveel nuances zijn, en omdat ik niet van die niet-officiële methode wilde uitgaan, heb ik dat niet in mijn antwoord opgenomen.

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, Je hebt daarvoor een coaxkabel nodig (die zijn nog overal te koop), een kant gaat in de wandcontactdoos, en eentje in de teevee, en die kabel geeft dan het kabelsignaal (teevee- en radioprogramma's) door aan je teevee (mits je natuurlijk een abonnement hebt, dat dan weer wel).
Voor overige aansluitingen zoals op recorders en decoders gebruik je tussen apparaat en teevee meestal een scart-kabel of HDMI-kabel. (De coaxkabel gaat dan in de recorder / decoder).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus als ik bijvoorbeeld een televisie abonnement koop bij ziggo die stuurt televisie singalen naar mijn televisie poort in de muur en zo heb ik tv? Dat is pittig ''cool'' als hun dat zomaar daar heen kunnen sturen
Cryofiel
8 jaar geleden
Ja, zo gaat dat. Als Ziggo bij jou tenminste nog gebruik maakt van die kabels. 't Is inmiddels behoorlijk oud spul, dus best kans dat ze alleen nog maar gebruik willen maken van een nieuwer, beter netwerk. Vraag hen dus of ze de signalen daadwerkelijk naar dat kastje in de muur kunnen sturen voordat je een abonnement afsluit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dit is wat wij altijd hebben gehad bij ziggo met een coax kabel hoor ik net alleen vroeg ik me af hoe kan het dan nog meer om televisie zender te ontvangen? ookal is dit iets heel anders dan de vraag zelf.
Cryofiel
8 jaar geleden
Het kan ook via glasvezelkabel, als dat bij jou al is aangelegd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
aah ja dat is hier aangelegt. Bedankt.