Kan het kwaad als je vergeet het digitale tv-kastje (upc) uit te zetten?

Dus wel de tv uit. Kan het kastje oververhitten?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik bedoel dus stand by, helemaal uit kan niet. Het rode lampje brandt nog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

wat ik van upc heb begrepen, moet je dit kastje altijd op standby laten staan, dus doe ik zelf ook altijd als ik er niet ben. Inderdaad wel de tv volledig uitdoen (niet op standby) want dat is wel heel gevaarlijk

Toegevoegd na 21 minuten:
Ja, want als je het kastje niet op standby laat staan, ben je al je instellingen ook kwijt. Ik heb dit kastje al meer dan drie jaar, nooit problemen gehad, hij wordt ook nooit echt heel warm, en aangezien upc ook aangeeft dat het geen kwaad kan, moet je daar ook vanuit gaan (heb ik zelf ook maar gedaan)

Toegevoegd na 24 minuten:
Als je vergeet om op standby te zetten, als je er niet bent heb ik begrepen dat upc dan geen wijzigingen kan aanbrengen(volgens de klantenservice) maar dat dit verder ook weer geen kwaad kon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kastje is gemaakt om altijd aan te staan, net zoals een modem/router voor je internet. Als je het uitzet, dan kan je ook geen programmaas opnemen op een tijdstip dat je er niet bent enzovoorts. Dus je mag het gewoon aan laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet belangrijk of het klokje aan staat,
of het laatst bekeken programma. Je kunt het kastje rustig aan laten staan.
Helemaal uit zetten is trouwens vak een probleem, omdat de aan-uit schakelaar aan de achterkant van de recentste kastjes zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar hebben ze van die handige stekkerdozen met aan en uit knop voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ook die handige stekkerdoos zit in ons geval ergens achter in het radio-TV meubel verborgen, Nelly.