Dubbele kop via 1 kabel kan dat?

Hallo,

Mijn zus is in duitsland gaan wonen en heeft een sataliet op het dak met een abbonoment van Canaal Digitaal. Ze hebben een enkele kop die gericht staat op astra 1. Maar mijn zus wil nu ook astra 3 ontvangen voor de HD-zenders. Dus wil ze een dubbele kop aanschaffen. Betekent dit dat zij dan ook een nieuwe kabel moet trekken van de schotel naar de reciever die bij de tv staat of kan het signaal gewoon via de kabel gaan die er al ligt. Dus de kabel waar astra 1 over gaat?

alvast bedankt!

Mvg leon

Toegevoegd na 7 minuten:
de vraag is eigelijk. wat moet ik doen om astra 1 en astra 3 te ontvangen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Voor een paar tientjes heb je een Duo LNB waarmee je Astra 1 & 3 kunt ontvangen. Dan kun je je bestaande coax-kabel voor blijven gebruiken, een tweede kabel is niet nodig.
Het goed uitrichten van je schotel kan soms wel lastig zijn.
Plaatje bij antwoord
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je antwoord! dus alleen een dubbele kop is genoeg? je kan dan via de reciever de rest instellen?
escape
9 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hartelijk dank. ik ga het van de week proberen
paulus811
9 jaar geleden
Antwoord klopt als een bus. Ik heb in mijn huis in Duitsland ook de lnb vervangen door een duo en zie nu ook de Astra 23.5 zenders. Op de LNB zit ook maar 1 aansluiting. Overigens heb je ook LNB's met meerdere aansluiting, maar dat is voor meerdere TV's. Het uitrichten is inderdaad wel een secuur klusje dat je het best met z'n tweeën doet, waarbij 1 persoon de schotel draait en de ander de signaalsterkte in de gaten houdt. Probeer de schotel niet te kantelen, want omdat je alleen de lno vervangt zou de hoek van de schotel goed moeten zijn. Monteer ook hoesjes om de plug bij de lno zodat er geen vocht in kan komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de gebruiksaanwijzing van de duo LNB volgt, d.w.z. juiste helft in de houder klemmen, goede schuine hoek kiezen voor de duo LNB, dan bevindt de tweede kop zich vanzelf in de juiste positie voor de andere satelliet.
Dan hoef je alleen nog maar de kanalen op de receiver opnieuw te zoeken en zal de DiSEqC automatisch voor omschakelen van de koppen zorgen.