Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wij hebben digitenne van KPN. Na het 'zender zoeken' hebben we geen ontvangst. Hoe kunnen we dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

voordat je gaat zoeken naar zenders moet je eerst de signaalsterkte zoeken bij mij staat hij op 64 en zorgen dat je antenne op een goede plaats staat bv bij de raam. En bij slecht weer kan hij ook soms geen signaal ontvangen. Als je weer opnieuw begint bij menu zenders installeren zal je even moeten kijken hoeveel % je ontvangst is, dat moet toch zo rond 75% en de 84% zijn allebij de balkjes en dan weer opnieuw instellen je zenders. En dan zal je als het goed is tv kunnen kijken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat duurt een tijdje omdat het signaal nog moet inkomen.
Lukt het na een kwartiertje nog niet, zet de antenne dan eens wat verder weg.
Wij moesten die van ons (2 stuks) wat hoger zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het na 10 minuten niet lukt, zul je het met een buitenantenne moeten proberen. Lukt het dan nog steeds niet, dan woon je te ver van een zendmast af.

Overigens wil ik er even bij vermelden dat de kwaliteit van digitenne waardeloos is. Je ziet absoluut geen of nauwelijks verschil met analoge t.v.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaats de antenne op een andere plek liefst in de buurt van een raam. Anders moet je een buiten antenne gebruiken met versterkertje (zit erbij). Het kan ook zijn dat je op een plek woont waar het digitenne ontvangst zwak tot zeer zwak is . Maar Nld 1 , 2 en 3 moet je iig kunnen ontvangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet je ontvanger terug naar fabrieks- instellingen.
Na het opnieuw opstarten niet! de op de provincie zetten waar je verblijft, maar uitgebreid zenders zoeken aanklikken.
Vervolgens zoekt de ontvanger de zenders met het sterkste signaal.
Bij mij in Drenthe werkte dit perfect!

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding