kan ik HD zenders ontvangen met een Humax PVR-9200c? En is MODULE DIGITALE TV better?

is module digitale tv better dan via digital ontvanger? Per 1 september moet ik mijn abo met Ziggo veranderen en ik twijfel. Ik heb een HUMAX PVR -9200c maar ben echt niet tevreden. Het geluid is super slecht. Bij opnemen , vaak heb ik geen einde ... Hoe weet ik of mijn tv (LG 26LG4000) wel geschrikt is voor een module? Ik heb op ziggo gezocht maar niets gevonden, en bij LG klanten service geen duidelijk antwoorden.
Ook nog: kan ik de HD zenders ontvangen met mijn Humax PVR-9200c?
En last but not least: hoe kan ik de frans zenders ontvangen? Met de digital ontvanger heb ik alleen maar 1 zender(uit frankrijk) , weet iemand of er is een manier om meer frans zenders te kunnen kijken? Alvast bedankt voor uw antwoorden :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Nee je kan geen HD zenders ontvangen met een SD-decoder (PVR-9200c) daarvoor heb je een HD-decoder nodig. In jouw tv zit geen CI+ slot dus met een module kijken zal ook niet gaan. Het enige wat je kan doen is een HD-decoder kopen of in jouw geval een HD-PVR.

In het standaard pakket van Ziggo zitten 3 franse zenders France 2, ARTE (gecombineerd net duits), TV5Monde.

Toegevoegd na 2 minuten:
Humax iHDR-5200c is bijvoorbeeld een HD-PVR.

https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/gecertificeerd/tabs/2/hd-ontvangers/

Je kan ook nog bij de interactieve ontvangers kijken dan heb je nog meer mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Het is ook geen HD tv, dus een HD decoder heeft weinig zin vrees ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker wel het is een hd-ready tv wat inhoud dat een 720p uitzending prima tot zijn recht komt op dat scherm. 720p=HD 1080i=HD 1080=HD, door termen als hd-ready raken consumenten in de war.
paulus811
12 jaar geleden
Het klopt wat je zegt, maar de volledige 1080 beeldlijnen van het full HD signaal zoals Ziggo per 1 sept gaat uitzenden, worden niet weergegeven. Een Humax 5200c kan dat wel, want dat is een full HD decoder. Het lijkt mij een beetje zonde van de investering, vooral omdat de tv slechts 26 inch is. Naar de huidige maatstaven is dat 'klein'.
paulus811
12 jaar geleden
Ziggo biedt per 1 sept ook interactieve tv. De Humax 5200c ondersteunt dat (nog) niet. Het wachten is op een softwareupdate die gepland staat voor eind dit jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziggo zendt geen Full HD uit maar 1080i, Full HD is 1080p en dat zullen ze niet zomaar gaan gebruiken want dan moeten alle decoders vervangen worden. Ook zenden ze al bijna 2 jaar in HD uit dus wat je nou bedoelt met per 1 sept. weet ik niet precies.
paulus811
12 jaar geleden
1080i wordt ook full HD genoemd, het geeft precies evenveel pixels weer als 1080p, alleen interlaced (beeldlijnen worden om en om ingevuld per beeldwissel). 1080 wordt True High Definition genoemd, maar al met al blijft het een verwarrende aangelegenheid. Ziggo zendt inderdaad al 2 jaar in HD uit, maar alleen als apart (extra betaald) HD pakket voor een handjevol weinig populaire zenders. Per 1 september zijn de eerste 10 zenders (ned123, rtl, sbs en veronica) in HD beschikbaar in het standaard abonnement. Dus zonder extra kosten. Dat maakt een HD decoder voor Ziggo klanten per 1 sept extra interessant. Ik heb zelf mijn Humax 9200 vorige week verkocht een een 5200c gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope 1080p=Full HD, dat er van 1080i60 uiteindelijk toch 1080p30 wordt gemaakt is waar, maar 1080i wordt geen full HD genoemd. Ik zou graag een bron zien waarin 1080i Full-HD genoemd wordt. Volgens mij is het ook nog eens zo dat je eigenlijk een tv zo bestempeld en niet het signaal , dus als een tv 1080p signaal kan ontvangen mag je hem Full HD noemen. Als een tv 1080 beeldlijnen heeft en geen 1080p kan ontvangen maar wel 1080i is het een HD-ready tv (ook als deze het intern toch om zal bouwen naar 1080p). "Ziggo zendt inderdaad al 2 jaar in HD uit, maar alleen als apart (extra betaald) HD pakket voor een handjevol weinig populaire zenders." Nope ontvang al zeker meer dan een jaar Ned 1,2,3 HD niet echt weinig populair te noemen. Ontving trouwens ook sbs6/net5/veronica eurosport e.d. in het HD pakket dus voor mij komen er 1 september alleen 3 RTL-zenders bij als ik het goed zeg..
paulus811
12 jaar geleden
ajb, de bron. Zie dat 1920x1080 interlaced als full HD wordt aangeduid. http://nl.wikipedia.org/wiki/High-definition_television En Ned123 ontvang ik inmiddels ook een jaar in HD, maar daar blijft het dan ook bij. Voor de rest moest je bijbetalen. Bovendien zag ik alleen 'tussen kunst en kitsch' in HD, want de rest was niet in HD opgenomen. De laatste tijd lijken HD uitzendingen wel sterk toe te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok over het algemeen wordt aangenomen dat Full-HD geen 1080i is: http://www.elektrozine.be/ez/artikeldetail.php?artid=3956
http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci1071898,00.html Probleem is dat Full-HD geen vaste definitie heeft in tegenstelling tot bijv. HD-ready wat alleen op TV-toestellen slaat. Ik zal voor de grap even de vraag stellen hier om te zien wat men over het algemeen denkt wat full-HD betekent. Kwam ook nog deze tegen:
http://www.jakeludington.com/life/2007/what-is-full-hd-1080/
Sony schijnt zich zelf ook niet aan haar zelf gestelde Full HD=1080p60 regel te houden. En dat van die zenders klopt zeker, straks hebben we 10 "HD"-zenders die nog voor meer dan 80% SD content uitzenden en zelfs nog een aanzienlijk gedeelte 4:3.
Je kunt HD zenders ontvangen, maar het signaal wordt niet omgezet in HD beeld. De Humax 9200 is namelijk een SD decoder. Je moet je abonnement trouwens niet veranderen bij Ziggo, Ziggo stapt per 1 sept alleen over op HD uitzending voor de eerste 10 zenders. Maar dat is prima in SD resolutie te zien.

Een HD decoder kopen heeft ook niet veel zin, want de LG tv is geen full HD tv, maar een HD ready met een maximale weergave van 768 beeldlijnen (full HD geeft er 1080 weer).

En het geluid van de pvr is prima, er moet iets anders aan de hand zijn. Waarschijnlijk staat het volume van de Humax op minimaal waardoor de tv overstuurt om toch nog iets te horen. Je ziet een volumebalk voor de Humax als je deze harder zet. Zet die eens op de helft.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan juist geen HD-zenders ontvangen met een SD-decoder, die weet niet wat ie er mee aan moet, vandaar dat je zowel Ned 1,2,3 als Ned 1HD, 2HD, 3HD hebt. Zoals ik al bij mijn eigen antwoord gereageerd heb een HD-ontvanger heeft wel degelijk zin op een 768 lijnen scherm. Want 720p of 1080i naar 768p is beter dan 576i naar 768p.
paulus811
12 jaar geleden
je hebt gelijk. De HD zenders zijn idd apart. Maar ziggo blijft de zenders ook in SD uitzenden. Dat had ik anders moeten beschrijven.