kan ik HD zenders ontvangen met een Humax PVR-9200c? En is MODULE DIGITALE TV better?

is module digitale tv better dan via digital ontvanger? Per 1 september moet ik mijn abo met Ziggo veranderen en ik twijfel. Ik heb een HUMAX PVR -9200c maar ben echt niet tevreden. Het geluid is super slecht. Bij opnemen , vaak heb ik geen einde ... Hoe weet ik of mijn tv (LG 26LG4000) wel geschrikt is voor een module? Ik heb op ziggo gezocht maar niets gevonden, en bij LG klanten service geen duidelijk antwoorden.
Ook nog: kan ik de HD zenders ontvangen met mijn Humax PVR-9200c?
En last but not least: hoe kan ik de frans zenders ontvangen? Met de digital ontvanger heb ik alleen maar 1 zender(uit frankrijk) , weet iemand of er is een manier om meer frans zenders te kunnen kijken? Alvast bedankt voor uw antwoorden :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee je kan geen HD zenders ontvangen met een SD-decoder (PVR-9200c) daarvoor heb je een HD-decoder nodig. In jouw tv zit geen CI+ slot dus met een module kijken zal ook niet gaan. Het enige wat je kan doen is een HD-decoder kopen of in jouw geval een HD-PVR. In het standaard pakket van Ziggo zitten 3 franse zenders France 2, ARTE (gecombineerd net duits), TV5Monde. Toegevoegd na 2 minuten: Humax iHDR-5200c is bijvoorbeeld een HD-PVR. https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/gecertificeerd/tabs/2/hd-ontvangers/ Je kan ook nog bij de interactieve ontvangers kijken dan heb je nog meer mogelijkheden.

Je kunt HD zenders ontvangen, maar het signaal wordt niet omgezet in HD beeld. De Humax 9200 is namelijk een SD decoder. Je moet je abonnement trouwens niet veranderen bij Ziggo, Ziggo stapt per 1 sept alleen over op HD uitzending voor de eerste 10 zenders. Maar dat is prima in SD resolutie te zien. Een HD decoder kopen heeft ook niet veel zin, want de LG tv is geen full HD tv, maar een HD ready met een maximale weergave van 768 beeldlijnen (full HD geeft er 1080 weer). En het geluid van de pvr is prima, er moet iets anders aan de hand zijn. Waarschijnlijk staat het volume van de Humax op minimaal waardoor de tv overstuurt om toch nog iets te horen. Je ziet een volumebalk voor de Humax als je deze harder zet. Zet die eens op de helft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100