? Ik kan RTV Drenthe hier in het Gooi ontvangen. (digitenne)

Hoe kan dat, temeer omdat de mast is omgekiept.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, tijdelijk in heel Nederland te ontvangen.
(Digitenne bereikbaarheid eerst testen via de postcodecheck.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ontvangen wij dat standaard bij Ziggo.

Antwoorden (2)

Klopt, iedereen kan RTV Drenthe tijdelijk ontvangen.
Ik woon in Zwijndrecht (Zuid-Holland) en kan het ook ontvangen.
Dit heeft overigens niets met de mast te maken. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen met Digitenne kan tijdelijk RTV Drenthe ontvangen op kanaal 29.
Dat heeft wel degelijk met het omvallen van de mast van Smilde te maken:
Op deze manier kunnen mensen in de rand van de provincie hun regiozender ontvangen uit Groningen, Friesland, Flevoland en Overijssel.
Waarom het maar meteen op alle 11 overgebleven provinciezenders is gezet is mij een raadsel, misschien is het om de ongelijkheid met de 4 bovengenoemde provincies op te heffen, anders zouden de andere provincies een andere zender op het etalagekanaal 29 kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Digitenne kiest de dichtbijzijnde zenders, maar je kunt in 't Gooi toch echt niet élke andere mast kiezen, normaal zou je daar nooit RTV Drenthe kunnen ontvangen omdat de mast veel te ver weg was.