Waar staat Hz eigenlijk voor bij smart tv's en wat betekend dan nog eens hzwaarde en 'effectieve ' Hz waarde?

Verschil tussen Hz waarde en effectieve Hz waarde?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dudemeister
10 jaar geleden
Hz - hoe hoger hoe beter - hoe stabieler/mooier beeld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@dudemeister Nee(althans als je het echt zo vindt is dat jouw mening). 200hz is het eerste wat ik afzet, dat ziet er te vloeiend en heel onnatuurlijk uit. Al het opgenomen beeld is max 50 of 60 fps. 100hz ziet er goed uit als het framedoubling is (2x hetzelfde frame uitzenden), dat voorkomt flikkering. 200hz is vaak framecreation waar de tv dus beelden verzint die niet bestaan. Dat kan voor fouten zorgen, maar vooral voor onnatuurlijk beeld het zogenaamde "soap opera effect"

Het beste antwoord

Hz is de afkorting van Hertz, de eenheid van frequentie. Het is dus het aantal keren per seconde dat het beeld ververst wordt. Effectieve Hz waarde is een reclameslogan om een lagere wérkelijke waarde mooier te laten lijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is geen reclameslogan. Er worden daadwerkelijk meer frames getoond dan er opgenomen zijn. Dmv framecreation worden er zelfs frames uitgezonden die verzonnen zijn. 100hz(framedoubling) gaf bij CRT's en Plasma's minder flikker. 200hz(framecreation) geeft het nu het rampzalige soap opera effect. Ik kan beide visueel ontdekken. Voordat ik van framecreation wist snapte ik bij sommige tv's niet wat nou dat rare beeld gaf. Nu weet ik gelukkig dat het bijna altijd uit te zetten is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Min niet van mij, verder gewoon goed antwoord.