Hoe krijg ik weer toegang tot alle zenders op mijn tv?

ik heb digitale televisie en twee afstandbedieningen. nou heb ik per ongeluk de "verkeerde" afstandbediening gebruikt en heb nog maar 1 zender. Als ik op volgende druk of andere zender krijg ik zwart witte ruis. Ik snap er helemaal niets van! Heb al op "source" gedrukt en kastje uit en aan maar elke keer weer ruis.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (2)

Dit is zo'n vraag die ik thuis blindelings oplos, maar grote moeite kost om te bedenken hoe je het antwoord overbrengt.

Pak de afstandbediening van de TV (dus niet die van de decoder). Druk op programma + of - tot je bij de ingang komt waarop de decoder is aangesloten. Meestal is de volgorde

hdmi1
hdmi2
scart 1
scart 2
...
ned 1
ned 2
ned 3
rtl 4
....

Dus zie je nu ned 1, dan moet je op programma - drukken tot je bij HDMI 1 bent, of Scart 1 als de decoder met een dikke zwarte kabel met grote pluggen is aangesloten. Heb je kleine pluggen (lijkt op USB) dan heb je HDMI en moet je naar een HDMI ingang.

welke ingang/zender je gekozen hebt, zie je linksboven in het beeld.
paulus811
11 jaar geleden
Gewoon helemaal opnieuw instaleren kijk in je gebruiksaanwijzing.
Succes ermee.