Wt gebeurt er als ik mijn HDTV tuner op mijn HDTV aansluit met een Scart snoer ipv een HDMI snoer?

Ik heb twee Hdmi snoeren geprobeerd maar die doen t niet. De Scart doet het prima, maar heb ik dan geen HD meer? Snap er geen reet van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan heb je inderdaad geen HD meer maar gewoon SD. Waarschijnlijk moet je de apparaten anders instellen om wel hdmi kabels te kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gesnapt, dus nu ga ik heerlijk in die menu's zitten knoeien en heb ik de komende weken meer tijd omdat de TV t niet meer doet;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom was ik zo stom om HD te willen?
paulus811
12 jaar geleden
Misschien een stomme vraag, maar zet je de tv wel op de juiste (hdmi) ingang? TV's herkennen wel automatisch een scart signaal en schakelen dan vanzelf om naar die ingang, maar bij een hdmi signaal wordt niet automatisch de juiste ingang gekozen. Hopelijk helpt dat je verder.

Andere antwoorden (2)

Meestal zijn de HDMI ingangen van je tv genummerd, als je dus goed kijkt wat je doet is er meestal niks aan de hand. Zorg dat alle snoeren eruit zijn behalve je HDMI kabel, doe de HDTV-box uit (stekker eruit) doe hem aan en kijk op het goede inputkanaal (HDMI 2 bijv.).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie een groot verschil met aansluiting van scart ( beroerd) en HD ( super mooi) ik vraag me af waarom je hdmi kabel t niet doet???? wel op de juiste externe kanaal staan??? heb je een decoder ??? ik denk van wel,dan vraag ik mij af heb je het dan wel op de juiste externe kanaal staan??
Maar kan je decoder wel HD uitzenden?? of alleen digitaal daar kan het ook aan liggen