Wat voor kabel moet ik gebruiken voor mijn Sony Brava HD Ready TV om in HD tv te kunnen kijken?

En vooral: hoe moet ik deze aansluiten? En ook zou ik graag willen weten hoeveel het ongeveer kost.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoeveel zo'n kabel kost (niet het aansluiten ervan).

Toegevoegd na 2 minuten:
Hij is HD ready, dus ik kijk nu niet HD tv, terwijl ik dat wél heel erg graag zou willen. Vandaar mijn vraag.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik kijk via Caiway en heb nog een oud kastje (zeker 7 jaar oud)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Koop een HD-ontvanger bijvoorbeeld een: http://www.kieskeurig.nl/digitale_decoder/samsung/dcb-h380/340565/
En sluit deze aan met een HDMI of componentkabel.
Je kan gewoon je oude kaartje gebruiken om de zenders te ontvangen.

Dit zegt Caiway over HD in het basispakket:

De meeste HD-zenders van Nederland, standaard in het Basic pakket
Heeft u een HDTV en een HD-ontvanger? Dan ziet u meteen de HD-zender in het Basic pakket als deze beschikbaar is. De HD-varianten van de volgende zenders maken deel uit van het Basic pakket: Nederland 1, 2 3, SBS 6, Veronica, Eurosport, Eén, Ketnet/Canvas, Net5, RTL 4, 5, 7, 8, ARD Das Erste, ZDF en myZen.tv. In enkele gebieden waar Caiway tv levert zijn niet alle bovengenoemde HD-zenders te ontvangen. Zo zijn SBS 6 HD, Veronica HD, ARD Das Erste HD en ZDF HD nog niet beschikbaar via de coaxkabel in Hilvarenbeek en Loenen, omdat deze netwerken op dit moment niet voldoende capaciteit hebben. In Midden-Holland zijn alleen ARD Das Erste HD en ZDF HD (nog) niet beschikbaar. In extra tv pakketten worden ook HD-varianten van enkele zenders doorgegeven, bijvoorbeeld Food Network Channel HD, Arte HD, Eredivisie Live 2,3 en 4. Deze zenders zijn niet beschikbaar via de coaxkabel in Hilvarenbeek, Midden-Holland en Loenen. In Krimpen aan den IJssel is alleen Nederland 1, 2, 3 in HD beschikbaar via de coaxkabel. Via glasvezel zijn wel alle bovengenoemde HD zenders beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zult moeten beginnen met een HD decoder, om het HD signaal van de antennekabel te filteren en naar je T.V te sturen. Voor het beste beeld zou je daar een HDMI kabel tussen de decoder en de TV moeten zetten.
12 jaar geleden
je hebt een HDMI kabel nodig je deze kan je halen bij de Action voor € 2,69 - kwam als beste uit de bus - deze gewoon aansluiten op je tv katje waar je je tv afneemt - las je Ziggo hebt heb je mazzel die gaan HD per 1 sept standaard in hun pakket aanbieden - bij andere aanbieders zul je je pakket moeten aanpassen om het HD signaal te kunnen ontvangen, prijzen verschillen maar hou rekening met zo'n €10 meer aan maandelijkse kosten
Bronnen:
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziggo doet al tijden HD in het standaard pakket, september komt er wat bij if verandert er iets.