coax poort niet meer goed, is er een converter voor of i.d.

De coax poort op mijn tv is niet goed meer en geeft grijs beeld, want mijn dvd speler (scart) en PS3 (HDMI) doe alles wel normaal in kleur!

Is er dus een apparaat ofzo die coax om kan zetten naar bv HDMI, scart of S-video?

Help.....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nou de oplossing lijkt me een digitaaldecoder kastje, die kan je voor een paar tientjes kopen en als je ziggo hebt betaal je niks meer voor digitale tv zolang je het basisabonnement wil (welke meer zenders bevat dan het analoge pakket). Maar weet je 100% zeker dat het je aansluiting op je tv is en niet een kapotte kabel?

Overigens zou ik zelf gelijk voor een HD-decoder kastje gaan die geven met SD-uitzendingen nog mooier beeld dan alleen digitaal en met HD-uitzendingen wordt het pas helemaal leuk. Ned 1,2,3 RTL4 en SBS6 Net5 Veronica en Eurosport zenden allemaal HD uit op het basispakket van ziggo , UPC weet ik niks van.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit kastje is 27 x 4.0 x 20 cm groot

Toegevoegd na 9 minuten:
Je originele idee werkt niet, coax signaal is geen videosignaal. Voordat het coax signaal video wordt moet er eerst een tuner tussen zitten. Zo'n tuner zit in je tv of in een decoder kastje. Als jij nederland een wil bekijken zal de tuner een bepaalde frequentie gaan decoderen dat kan je dus niet met een verloopje doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je direct coax poort is voor het analoge signaal van je tv provider dat werkt dus niet met digitale apparatren als de dvd spelers en ps3
dus rechtstreeks zal dan niet lukken
12 jaar geleden
Als jouw DVD speler via de scart-aansluiting nog gewoon beeld geeft is de kans groot dat het signaal via de analoge composiet aansluiting op die scart aansluiting verloopt.

Je kunt voor een paar euro een verloop van 3x cinch naar scart kopen, soms met een schakelaar IN/OUT erop.

Het verloop heeft een gele aansluiting voor composiet video, een witte voor links audio en een rode voor rechts audio.
Verder zit er nog een 4 polige mini DIN aansluiting voor je camcorder op.
Deze verloopstekker functioneert dan als coax-poort op je TV.

Ik heb het zelf ook eens gehad met een TV die ik als monitor voor een kleurencamera gebruikte:
De gele cinch-bus op de TV gaf een beeld met veel storingen, maar de gele aansluiting van het verloopje in de scart aansluiting deed het gewoon goed.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je met "coax poort" de antenne ingang van je TV bedoelt dan is het een ander verhaal: dan is de TV-tuner die de afstemming op de diverse kanalen op de kabel bepaalt waarschijnlijk defect.
Als je de tuner niet wilt laten repareren dan kun je een decoder-kastje van de kabelmaatschappij gebruiken, of een digitenne-kastje als je de TV uit de ether wilt ontvangen.
Heb je niet per ongeluk je TV op de eventueel aanwezige digitale ontvangst omgeschakeld? dan zal je, als je weer analoge ontvangst kiest, wellicht weer gewoon de normale kanalen ontvangen.