welke tv is het beste voor mij?

ik wil al een weekje een tv kopen waar ik een spelcomputer en home cinema op kan aansluiten,
welke tv is dan het meest geschikt voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je nog een budget?

Het beste antwoord

Vrijwel elke moderne TV is tegenwoordig geschikt voor de dingen die jij ermee wilt doen.
Ik raad je aan om bij een grote elektronicazaak diverse modellen op beeldkwaliteit te beoordelen en te vergelijken.
Afhankelijk van hoe groot jouw beurs is en hoe groot het scherm volgens jou dient te zijn is er vast wel een passende keuze.
Wellicht een idee om alvast rekening te houden met 3D spellen en films?
Een plasmascherm geeft inderdaad mooie kleuren, maar bedenk dat juist bij game-gebruik bepaalde vaste zaken in beeld kunnen inbranden, daar heeft een LED-scherm geen last van.
De kleurweergave van alle TVs kunnen nogal wat verschillen, maar zijn op vrijwel elke TV ook aan te passen op persoonlijke smaak.
De scherpte van een HDTV is fantastisch, HD ready is toch wel iets minder scherp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Panasonic 42s30 plasma €520 bij wehkamp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb lang plasma (1.25) gehad en sinds dit jaar een LED 3D (1.36) Heb er enorm spijt van want plasma geeft echt het beste beeld en mooiste kleuren. Ik adviseer je echt plasma te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op de site van www.kieskeurig.nl
Daar kun je alles ingeven wat je graag aan wat jij aan jou t.v. graag wil zien of hebben.
Zoals b.v. hoeveel aansluitingen wat voor type etc etc.
Ook de prijzen staan erbij vermeld.
De reviews kunnen jou misschien een besluit laten nemen welke voor jou in aanmerking komt.
12 jaar geleden
Allereerst de grootte:
Als je een te kleine tv hebt moet je turen. Heb je een te grote tv dan zit je er te dicht op wat slecht voor je ogen is, en je pijn in je nek kan krijgen van het heen en weer volgen van het beeld.
Tevens zal dit bij spelletjes niet aangenaam werken.
Dan de mogelijkheden:
Kijk eerst naar de soort aansluitingen die je spelcomputer en homecinema heeft en alles wat je er op wilt aansluiten.
Het aantal aansluitingen op de tv moeten even veel en desnoods extra aansluitingen hebben dat je niet steeds dingen in en uit moet pluggen.
Als er aansluitingen aan de voorkant (of zijkant) nodig zijn, kijk ook even als die er ook zijn.
Ook de resolutie:
Kijk naar het aantal pixels. Zorg dat je de tijd vooruit bent. Ik bedoel ermee dat je een tv kiest die niet direct al achterloopt met de mogelijkheden.
Alle extra's die er op zitten zijn meegenomen.
Hangt ook van je budget af.
Service:
Waar je het koopt is ook belangrijk. Kleine organisaties hebben soms een slechte service, daar het onderhouden van service voor hen veel kosten meebrengt en ook niet altijd het personeel voor hebben, wat ook veel kost.
Het merk:
Het kiezen van een merk mag nooit van de prijs afhangen. Omdat het zo goedkoop was. Er zijn merken die soms even op de markt hier verschijnen, om plotseling zich weer terug te trekken. Service is er dan niet meer.
Ook onderdelen (klepje, originele afstandsbediening) zijn niet meer verkrijgbaar.
Het feit dat iemand roept dat je een bepaald type of merk moet kopen is tricky, daar het voorkomt dat hij de enige is die "geluk" heeft en 99 anderen niet. (uit mijn praktijkervaring) Koop jij zo'n een toestel dan ben je 1 van de 99 anderen.
Dus ga met de bovenstaande info te werk en je zal merken dat je een goede keus maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is beste voor jouw is de beste tv (zolang je geen budget opgeeft). Aangezien plasma het mooiste beeld geeft volgens de meeste en Panasonic (na de stop van Pioneer) de mooiste Plasma technieken in huis heeft is jun topmodel de Panasonic TX-P50VT30 de beste keuze.