Wat is een goede 46" of 47"TV ?

Ik zoek een goede 46" of 47" TV (met goed bedoel ik: realistische kleuren, hoog contrast, goede zwartwaarden). Ik wil niet meer dan EUR 1500,-- uitgeven (liefst minder). Ik heb momenteel op het oog een LG 47LA7408, maar ik kan daar weinig over terugvinden. Ik snap dat het vooral een subjectieve keuze is, en dat ik gewoon naar de winkel moet om te kijken..maar ik kom er nog even niet uit. MM heeft bv. zoveel modellen dat het er niet makkelijker op wordt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Consumentensites.
Vergelijkingssites........
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon gaan kijken... Jij moet het prettig vinden kijken. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Specs zeggen dan niets
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie kleuren en zwartwaardes: Dan kun/moet je ook denken aan plasma-tv. Voor dat formaat nog altijd beter.
MAAR.....subjectief

Antwoorden (3)

Hier vind je het overzicht van alle 46 inch tv''s.:
De Samsung modellen geven de beste prijs kwaliteit en kosten minder dan 1000 euro.
http://www.tvstore.nl/category/193182/46-inch-tv.html

Toegevoegd na 4 minuten:
LG TELEVISIE 47LA7408

LED
De allernieuwste LG LED-backlight technologie zorgt voor kristalheldere beelden, diepere zwart-tonen en de meest realistische kleuren die op dit moment mogelijk zijn. Een ware revolutie in beeldkwaliteit en een ultraplat ontwerp.
LG heeft met de techniek Micro Pixel Control de standaard Local Dimming bijzonder verbeterd. Bij de nieuwe Micro Pixel Control-techniek worden de LED-lampjes allemaal individueel aangestuurd. Hierdoor kan de achtergrondverlichting nog nauwkeuriger worden gedimd wanneer het nodig is. Dit zorgt voor nog een groter contrast, levendigere kleuren en een zwarter zwart.
Kost wel een 1300 euro
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn 117 46" TV's: http://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpUMDSyNQHQuSFrJxEzPQElHKTexAsapra0FAA
Ik zou voor de Samsung UE46ES8000 gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima tip, tenzij de vragensteller ook games speelt.
- Panasonic Viera TX-L47DT60 (1450 Euro)
- Samsung UE46F8000 (niet nemen als er games op gespeeld wordt) (1450 Euro)
- Samsung UE46F7000 (niet nemen als er games op gespeeld wordt) (1300 Euro)
- Sony KDL46HX85x (de x kan verschillen per land) (1200 Euro)
- Panasonic Viera TX-L47FT60 Zilver (1150 Euro)

Als je evt. 50" zou willen overwegen (en dat zou ik aanraden gezien de kwaliteit van de televisies die je kan krijgen):

- Panasonic TX-P50GT60 (1320 euro)
- Panasonic Viera TX-P50ST60E (1000 Euro)

Deze laatste twee zijn plasma-toestellen. Zeker de ST60 bied voor die prijs een beeld dat andere toestellen gewoon niet bieden. Echter, wanneer er direct licht op schijnt, zijn plasma-toestellen niet altijd een goed idee doordat er een glasplaat voor zit. Hoewel ze altijd wel een bepaalde anti-reflectiecoating hebben, werken zelfs de beste vormen daarvan niet altijd. Ben je echter een gamer of filmliefhebber, en heb je dat probleem met licht niet of is het te voorkomen, dan zou ik zeker een plasma-televisie overwegen. Hoewel de (betere en duurdere (=rond de 1500 Euro)) LCD's sinds dit jaar in de buurt van plasma's komen kwa kleurweergave, is de reactietijd van plasma nog altijd veel beter. Ook de zwartweergave is beter (hoewel LCD's in de buurt komen).

Prijzen baseer ik op de goedkoopste webshop-prijzen. In de winkel zijn ze wellicht duurder.

Check de toestellen op HDTVtest.co.uk of flatpanelsHD.com
De Panasonic LCD-serie van dit jaar was men op Hardware.info erg positief over:
http://nl.hardware.info/reviews/4275/10/panasonic-ft60-dt60-en-gt60-review-plasma-versus-lcd-conclusie#comments

Toegevoegd na 4 dagen:
De voorgestelde televisies baseerde ik overigens op reviews van HDTVTest.co.uk en FlatpanelsHD,com. Die zijn m.i. de enige twee goede op beeldschermen toegespitste sites op het net die reviews plaatsen (hoewel ze deels andere methodieken en normen hanteren).