wat houd deze zender in? (kannaal 26 ziggo)

Ik heb op mijn televiesie een heel raar kanaal... Er word een computerscherm weergegeven waarop een tabel met wisselende gegevens te zien is. Ditbis een standaard ingestelde zender op kanaal 26 van ziggo. Weet iemand wat dit is?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit zijn meetgegevens gebruikt door een Ziggo monteur.
Later (als metingen klaar zijn) zullen ze weer verdwijnen van die kanaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Moordigger Grote kans dat het niet verdwijnt, ik zelf heb meegemaakt dat het kanaal niet wegging. Ook niet na een half jaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tis maar net wat er allemaal in de buurt wordt gebouwd en ingeregeld MaxKoopmans.
En ach, zolang ze de spullen niet ergens anders nodig hebben zal het best een tijd kunnen staan.
Maar het zijn dus meetgegeven (in Headend) welke door de Ziggo monteur worden gebruikt (en netwerk via een analoog kanaal worden opgestuurd).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
okey ik heb inderdaad analoge televiesie

Antwoorden (1)

Wat je hier zit is het beeld van een z.g. spectrum analyzer. Dit beeld wordt uitgezonden door je kabelmaatschappij.
Dit beeld laat de signaalsterkte zien van alle beschikbare televisiekanalen op je kabel aansluiting, hier dus kanaal 15 t/m 65. De pieken zijn uitgezonden signalen van gebruikte TV kanalen.
Bij storingen of een slechte beeldkwaliteit kan een monteur met dit beeld bepalen wat er aan de hand is.