Wie kan mij vertellen waarom onze ci+ module niet werkt?

Wij hebben een Panasonic TX-L37D28ES led t.v die Ziggo gecertificeerd is.
Hebben ons een ci+ module gekocht.
Maar we krijgen hem niet geinstalleerd.
Hebben al vanalles geprobeerd.
En precies zo gedaan zoals op het doosje stond.
Als ik hem op decoder aansluit doen alle zenders het wel.
Weet er iemand een site waar dit stap voor stap wordt uitgelegd?
Of heeft iemand misschien dezelfde t.v. en herkent hij dit?

12 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt wel een Ziggo kaart?
j5m
12 jaar geleden
Wij hebben vanmiddag de module gekocht.
En wij hebben de smartcard uit de Humax decoder gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan dat kaartje dab toch gewoon in de tv steken of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet gewoon kunnen ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zat er ook een volgorde fout in de handleiding van ziggo. Met Google toen de juiste instructie kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt op sites wordt het anders uitgelegd dan de beschrijving die ziggo geeft.

Het beste antwoord

Dit gebeurde er bij mij toen ik het bij mijn vader wilde installeren: Ik had al gelezen dat het soms wat lastig ging en had op internet opgezocht hoe het moest en ook de beschrijving gevolgd, niks lukte. Terug naar de winkel; vertelt de verkoper dat hij zeker 1 op de 10 modules terugkrijgt omdat ze DOA zijn (Dead on Arrival) stuk zeg maar. Omgewisseld voor een nieuwe en na 2 minuten deed alles het.

Toegevoegd na 8 minuten:
Voordat je omruilt kijk of de frequentie en het netwerknummer juist zijn ingevuld, meestal staat dat in een van de boekjes die je meekrijgt. Ziet eruit als: 372.00 MHz en netwerknummer 5555 (kan dus anders zijn voor jou ligt aan je regio). Laat de tv zoeken eerst zonder module dan met module dan met module en kaart. Als het dan nog niet lukt heb je dus kans dat je module stuk is.

Toegevoegd na 9 minuten:
Volgens mij moet je Ned 1 HD(Digitaal en HD dus) vinden zonder dat je zelfs de module plaatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een kastje hebt zou je daar ook de netwerk/frequentie nummers uit moeten kunnen lezen.

Andere antwoorden (3)

Je moet wel zeker weten dat de CI-module ook voor Ziggo bedoeld is, Digitenne modules werken niet voor de digitale kabel.
Ook moet de module goed in de gleuf passen, als hij verkeerd om geplaatst is werkt hij uiteraard ook niet.
Tenslotte moet de smartcard goed geplaatst zijn, als de chip aan de verkeerde kant zit leest hij hem ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde meegemaakt, weliswaar met een ander merk tv, maar dit geldt voor alle tv's:
Voordat je de kaart installeert, dien je de tv helemaal opnieuw te installeren (zie de gebruiksaanwijzing van je tv).
Je zult dus ook opnieuw de zenderzoekfunctie moeten gebruiken en aangeven dat het digitale zenders betreffen en geen analoge.
Misschien even een klus, maar dat kan niet anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat vind ik nou ook :)
Het valt nog mee dat ze niet zeggen dat de stekker van de tv in het stopcontact moet.
Het type panasonic tv dat je opgeeft komt niet voor in de lijst certified tv,s van Ziggo. Dus zal het nooit gaan werken volgens mij althans. Als het een geimporteerd duits toestel is kan het ook een probleem zijn. Op kieskeurig kom ik bij leveranciers ook nergens tegen dat hij Ziggo gecertificeerd is,
Ci+ wil niet automatisch zeggen dat het gaat werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
j5m
12 jaar geleden
jawel hoor,
Kijk maar op kieskeurig.
Ga naar led tv.
panasonic 37 inch.
Daar zijn er 8 van.
en daar staat mijn t.v. wel bij.
tx-37d28
Prijzen van 688-935.
En bij de specificaties staat dat hij ziggo gecertificeerd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij staat er wel tussen je moet even overige Panasonic modellen drukken dan staat hij in het 3de rijtje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad ik heb niet goed gekeken bedankt voor de tip.