(Hoe) kan je van scart naar s-video op een xbox 360?

ik heb een tv met alleen een s-video ingang (geen hdmi, scart & tulpstekkers) en deze wil ik op mijn xbox 360 aansluiten. (ik heb dit al gevonden: http://www.kabelsenmeer.nl/Producten/1482/71/6/Scart-naar-S-Video--Audio-met-inuit-schakelaar.html) maar hierbij komt de scart als het ware naar buiten, ik heb ook een omvormer van scart naar tulpstekkers maar hierbij komt ook de scart naar buiten. hoe kan ik dus van s-video naar scart/tulpstekkers?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met een scart aansluiting die 'naar buiten' is?
Bedoel je daar een male scart connector mee? Bedoel je dat er een female scart connector op moet zitten?

Antwoorden (2)

Je kan deze xBox kabel kopen:
http://www.yagoda.nl/xbox-scart-svideo-kabel-piranha-p-2818.html

Of je kan een female-female scart connector kopen.
http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=2805&f=1&h=1&s=1&a=217043

Je zou ook kunnen zoeken naar female scart-male svideo.
Scart naar buiten noem je dus male, omgekeerd female.

Toegevoegd na 2 minuten:
S-video wil nogal eens verkeerd gaan, je kan bijvoorbeeld zwart-wit beeld krijgen, als het geleverde signaal anders is dan de ontvanger verwacht.

Toegevoegd na 1 uur:
!!Pas op!! Female-Female scartconnector werkt dus niet, weten we nu dankzij Koosknip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De female-female connector zal niet werken:
De IN-OUT schakelaar werkt alleen voor de cinch-aansluitingen, de s-video aansluiting is altijd ingang,
C (chrominance) op pen 15 en L (luminance) op pen 20.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
L voor luminance moet natuurlijk Y zijn, foutje van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangepast.
Op internet vond ik deze site:
Wellicht als je een verloopje volgens dit schema maakt of laat maken dat het werkt, persoonlijk kan ik dit even niet proberen.

Toegevoegd na 30 minuten:
Het verloopje van de link is precies het omgekeerde van wat jij nodig hebt.
De IN-OUT schakelaar werkt alleen voor de tulpstekker aansluitingen, de s-video aansluiting werkt alleen als ingang op een TV waar het scart verloop wordt ingestoken.

Toegevoegd na 42 minuten:
Als het C (chrominance) signaal niet doorgegeven wordt door het te solderen verloop dan werkt tenminste het Y (luminance) signaal wel, je hebt dan een zwart-wit beeld.