Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik mijn lcd tv niet al te lang met een stilstaand beeld aan laten staan en kan mijn laptop scherm dat wel aan?

Ik heb een Playstation 3 spel even 15 minuten op pauze gezet en de speelwereld (kaart) van GTA lV was nog vijf minuten zichtbaar nadat de Playstation 3 als de televisie uit stonden.

Of is mijn tv toch niet zo goed als ik dacht / hoopte

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merk/serie TV?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt er op dat jouw TV geen LCD scherm heeft, maar dat het een plasmascherm is.
Een LCD scherm heeft nauwelijks tot geen inbrand-effect omdat het vloeibare kristal zich direct weer herstelt als de beeldinformatie niet meer aanwezig is.
Een plasmascherm bevat pixels met een fluorescerende stof die bij langdurige stimulatie verbleekt en zelfs na uitschakeling een verkleuring kan krijgen.
Oude beeldbuizen kenden hetzelfde verschijnsel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+Ik heb een plasma en moest ook aan een plasma denken, mijn scherm brandt haast niet in(game veel), maar heb wel last van image retention(ook een soort inbranden) maar dan van tijdelijke aard.

Andere antwoorden (1)

het is er waarschijnlijk dan ingebrand, maar dan heb je nog geluk maar dit zou niet mogen dat het na 15 min al gebeurt. meestal duurt dit wel uren/dagen. Mijn tv staat soms vaak 8 uur achter elkaar aan op hetzelfde beeld en heb nog nooit iets gehad dat het bleef zitten. Zou anders even terug gaan naar de zaak of dit wel hoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding