Kan ik de tv boven ook aansluiten op de media box zodat ik daar dezelfde zenders kan ontvangen?

Beneden hebben we digitale tv van UPC met een media box, aangesloten op een zo'n harddisk (kun je mee opnemen; excuseer me als ik het als een echt domblondje uitleg :)). Naar boven loopt een simpele coaxkabel waar de tv op aangesloten zit; daarop ontvangen we maar een stuk of 20 zenders.
Is het mogelijk om boven dezelfde zenders te ontvangen als beneden, en zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan bij UPC een extra mediabox bestellen.
Als je alleen TV wilt en geen DVR, kan je genoegen nemen met een 'simpele' voor €4.00 per maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan, maar houdt er dan wel rekening mee dat je dan wel altijd dezelfde zender moet kijken dan als onder op de TV aanstaat. Staat bijvoorbeeld onder SBS6 op, dan kun je boven ook alleen maar SBS6 kijken. Overigens zal het zappen wel lastig worden, aangezien je alleen met de afstandsbediening van de media box zenders kunt verwisselen en omdat deze beneden staat en de TV boven kun je dus niet zappen (zover heeft een afstandsbediening geen bereik).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel mogelijk alleen niet via je coax kabel. Je zult dus een lange scart of hdmi kabel nodig hebben. deze doe je van je mediabox naar je tv boven, je hebt dan digitaal signaal boven. Er is dan nog wel een probleem. je hebt beneden geen digitaal beeld + je moet elke keer naar beneden lopen om van zender te wisselen. Het beste alternatief is om een 2e kastje van upc er bij te nemen en deze boven aan te sluiten op je tv. Als je dit doet vervang gelijk je simpele coax kabel voor een goede coax kabel