Snelheidsverschil in digitaal en analoog TV

Wij zitten aangesloten op het UPC netwerk. In de keuken hebben wij een TV hangen welke op het analoog netwerk draait en in de living hebben we een TV welke op het digitale netwerk draait. Nu valt op (het geen zeer hinderlijk is) dat als bij TV aan staan de digitale ca. 4 tot 5 seconden achterloopt op de analoog TV. Wat is daar de oorzaak van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De oorzaak is dat bij de analoge tv, het oorspronkelijke beeld en geluid zonder codering door de kabel worden verzonden, en deze dan bij de tv aankomen.
Bij digitale tv moeten echter al deze gegevens gecodeerd worden voordat zij verzonden door de lucht kunnen worden. Wanneer dit dan bij de digitale aankomt, moet al deze informatie weer gedecodeerd worden voordat het op tv verschijnt.

Door deze codering en decodering loopt de digitale tv altijd een paar seconden achter. ;)

Toegevoegd na 16 minuten:
http://wk2010.eenvandaag.nl/home/36140/irritatie_door_vertraging_digitale_tv

Leuk filmpje erbij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit komt dat de uitzending vanuit het analoog omgezet word naar het digitaal,dit veroorzaakt doorgaans een paar seconden vertraging.