Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Help! Mijn televisie doet raar!

Mijn televisie doet sinds kort erg raar. Het beeld wordt soms roze en wazig. Eerst viel het wel mee, maar het wordt steeds erger. Wat kan er aan de hand zijn? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je wat meer over je tv kunnen vertellen. Merk/type
Leeftijd
Gebruik wanneer roze optreedt (tv/dvd/constant)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Scart kabel er goed in? Andere kabels goed ingeplugd? Hoe oud is de tv?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik aannemen dat het een CRT (oude beeldbuis) is? Het kan dan aan twee dingen liggen of een magneet die in de buurt staat (speakers zijn ook magneten) anders is het de eerste tekenen dat je tv het aan het begeven is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een oude beeldbuis, hij is ook al erg oud. Denk dus dat hij het aan het begeven is! Heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verplaats voor de zekerheid toch nog een paar apparaten/luidsprekers. Als het een magneet is zie je dat vrij rap na het verder plaatsten van de magneet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben ook een paar ''vlekken'' dank aan mijn zusje van 4 jr
Misschien is het kleurenkanon kapot. Heb je al eens geprobeerd een paar dagen geen t.v. te kijken, m.a.w. hem dus helemaal uit te laten? Dat wil soms ook nog wel eens helpen is mij verteld toen ik een soortgelijk probleem had.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je wat specifieker kunnen zijn? Is het en tv nog met een beeldbuis? Type eventueel en merk? En als bekend de leeftijd?
Dan kan je een beter antwoord, gericht op je probleem krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie je ook horizontale of diagonale strepen?
Kan de terugslag onderdrukking zijn. Het roze (cyaan) kan dan weer komen door het ontbreken van een kleur.
(Lees meer...)
ronaldP
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding