Ben oppas bij kennissen. Zit naar de tv te kijken en opeens valt het beeld weg. Standby lichtje brandt. Wat is er mis?

De enige reactie op de afstandsbediening is een geluidje als zsjwie zsjwie zsjwie en verder niets.

Toegevoegd na 16 uur:
het is een breedbeeld tv, een Loewe Cantus en de AB is ook een Cantus

Toegevoegd na 19 uur:
sorry de AB is een Loewe ook :[

Toegevoegd na 20 uur:
Afgaande op Piertjes antwoord, ga ik deze vraag sluiten.
Ik vond alle antwoorden en reacties goed en hartverwarmend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe laat komt de oppas thuis, ben nu wel benieuwd wat het probleem is/was?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oppas, c'est moi !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's goe, ik hou je op de hoogte, kan even duren voor je wat hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaaaa zeg maar dag tegen je 12,50
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach ik bedoelde natuurlijk wanneer de huiseigenaren terugkwamen. Mijn fout.
capthavoc
13 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat ze er een kinder/tijdslot op hebben
viel hij zeg maar 12 uur precies uit ?

Antwoorden (7)

Tijdklok? Even stroom eraf en proberen aan te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helpt niet
Weet je zeker dat het de TV is die uit is gevallen? Het zou ook kunnen zijn dat het het kastje is die eronder staat. Probeer anders even de TV hardwarematig uit te zetten, dus knop uit/aan of stekker in/uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan ook zijn dat het een plasma is dan moet je soms de standbyknop op de AB langer indrukken dan je gewend bent. Ik heb wel eens visite gehad die mijn tv niet aan kreeg.

Toegevoegd na 10 minuten:
AB=Afstandsbediening

Toegevoegd na 34 minuten:
Zoek de afstandsbediening van de TV, druk op volume/menu om te kijken of deze zeker weten uit is. Kijk of er een knop op de TV zit klik aan/uit.
Staat de digicorder aan? Soms vallen die dingen uit na geen gebruik, kijk of je hem in kan schakelen.
Probeer de AB van de digitale ontvanger te vinden en die uit en aan te doen of anders stekker in/uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haaahahaha nice! :) We think alike.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooiste was dat ik ook zat te denken om erbij te zetten: gewoon aan die mensen vertellen, je hebt niks geks gedaan.
Weet je zeker dat de TV zélf uitviel? Het kan ook een decoder/mediabox/digitenne/home-theatre-dinges doos zijn dat niet meer reageert. Kijk naar je afstandsbediening, is hij van de TV zelf of van een ander merk? In het laatste geval is het vrijwel zeker een van die dingen.

Sowieso is even de stroom van de TV een goeie. Maar als er iets bij zit van mediabox/decoder/digitenne of zo kun je ook proberen daar de stroom van af te halen en tien seconden later er weer op te zetten. Als het op een of andere manier via iets loopt dat eruit ziet als een computer, daar beter niet aan zitten want je weet niet wat er verder nog op draait. In dat geval, gewoon een boek gaan lezen en even keurig vertellen aan die mensen als ze weer thuis zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deel van mijn antwoord was al door Jan Marijnissen hierboven (meester tomaat toch? :) ) geschreven. Toch maar laten staan aangezien er nog wat extra bij staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hehe ik ben wel een SP stemmer soms of "linkse rakker" maar Jan Marijnissen ben ik niet :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft niet , ik hou ook veel van tomaten :0.
Er zitten nogal wat kastjes onder de tv,een digicorder, een dvd speler en nog iets digitaals waar een card, een kaart uitsteekt.
Toch even de stroom er af..........?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb even mijn antwoord bijgewerkt, met deze apparaten erbij wordt het nooit makkelijker :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat digitale ding waar een card uit steekt kan heel goed de mediabox van de provider kunnen zijn. Ik heb er eentje van UPC, daar zit de kaart achter een klepje. Ik zeg ja: toch even de stroom eraf, mocht je zo ver nog niet zelf zijn gekomen :) Daarna even rustig een paar minuten wachten tot dingen weer opgestart zijn, als het dan nog niet lukt zeg ik: jammer tijdsslot, of jammer stuk. Ik weet niet hoe oud je bent maar mocht je jong zijn en/of paniek krijgen bij het woord "stuk": kan gebeuren, niets aan de hand, kom je wel uit. 't Zijn maar apparaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje sadbunny, maar ik ben juist oud :( (nog niet wijs).
En het is een tv die zowel digitaal als op een schotel werkt .eh...werkte? Ik probeer nog even de stroom uit te schakelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijgt het TV-ledje wel een andere kleur als je wat probeert met de afstandsbediening van de TV of knippert ie op zn minst?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, boven het rode knippert dan een wit en dan geeft ie het weer op..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat tomaat bedoelt of het ledje van de TV (niet de mediabox of zo) knippert of een andere kleur krijgt als je een knop van de afstandsbediening ingedrukt houdt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dat ook zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
want zo niet dan zijn de batterijen gewoon op :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, het standby lichtje is rood. Als ik een kanaal wil zoeken mbv de AB gaat er boven het rode lichtje een wit knipperen en klinkt er een geluidje alsof er een wieltje ronddraait, tsjk tsjk tsjk en dan houdt het op. Het rode licht je brandt constant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TV is een Cantus en de AB is een Loewe. Heb de batterijtjes van de AB vervangen: nada
Batterij van de AB leeg misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben sinds een jaar een LCD tv. Af en toe verschijnt op het scherm de boodschap:
"Inactiviteit tv stand by"
Je moet dan even de tv op de afstandsbediening activeren. Anders gaat de tv op standby.
De tijdsduur is vooraf in te stellen.
Misschien is dat ook bij jouw kennissen aan de hand .
Als de tv dan uitgaat kun je hem weer aanzetten met de afstandsbediening.
(Deze voorziening voorkomt dat de tv onnodig aan blijft staan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LCD is het niet, nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees hieronder dat het de dodemansfunctie genoemd wordt. Maar dat is het dus niet. Jammer.
zou een dodemans functie kunnen zijn.

Zap je een bepaalde tijd niet (of iets anders op je afstandsbediening), gaat je tv op standby.
ronaldP
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dan zou ik 'm zo weer aan moeten kunnen zetten...
ronaldP
13 jaar geleden
moderne 'flatscreen'of een ouderwetse 'tube' ? GEzien het geluid (als het uit je TV komt) klinkt meer als een defecte voeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ouderwetse breedbeeld merk Cantus. AB merk Loewe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit je NU (12-04-2011 om 15.45uur ) dan nog op te passen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yes dear! En ik mag nóg langer......
Dit antwoord geef ik als tv monteur:
Allereerst zijn er 2 mogelijkheden.
1) Het toestel is defect en staat in veilige modus. Als je merkt dat het pogingen doet om wel op te starten (lichte tikken achter elkaar, na eerst groen te branden of helemaal niet), maar dan naar stand-by overgaat, is er een defect in, waar jij (tenzij je je tv-monteur) bent) niets aan kan doen. Het zal voor reparatie aangeboden moeten worden.
2) Als het op stand-by staat en het reageert niet op de AB, kijk eerst als de de AB werkt:
Heb je een digitale camera op je telefoon of los, hou de AB voor de lens en kijk als je de infra-led ziet oplichten als je op een toets drukt. Probeer meerdere toetsen.
Is de AB OK, dan kan je vanuit gaan dat wat er onder 1 staat aan de hand is.

Opmerking: Als een toestel zomaar uit valt tijdens het kijken, zonder dat er per ongeluk op de AB iets is ingedrukt en men uit kwajongens streken ook niet door het raam je gepest hebben, dan kun je er vanuit gaan dat het toestel defect is. Daar kan je helaas niets aan doen. De kennissen kunnen je daarvoor niet kwalijk nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Piertje! Wat een goed antwoord, ook! Heb gedaan wat je zei, en ik vrees dat 1) het geval is. Het kunnen kwajongens zijn geweest, maar die zijn nu dan toch al lang pleite...Plus dat de tv het dan nu weer zou doen!