Hoe moeten wij nu weten hoe hoog jij je lcd tv hangt?

Persoonlijk zou ik hem op een hoogte van iets meer dan een meter hangen, maar wat jij doet moet je zelf weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor comfortable kijken moet je er vanuit gaan dat 1/4 boven ooghoogte uitkomt. Dus als je zit, moet je kijken hoe hoog je ogen van de grond zijn, en dan je schermbovenkant iets hoger hangen.

Tip: Plak een stuk papier oid tegen de muur waar je het scherm gaat hangen om te kijken of de hoogte goed is voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je op je stoel gaan zitten en kijken wat het meest recht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de gebruiksaanwijzing van je LCD tv doorkijkt, kom je vanzelf het stukje tegen hoe je de tv het beste kunt ophangen, incl. aangeraden hoogte en afstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op 15 meter hoogte?????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zal je proefondervindelijk moeten vaststellen. Hoe kijkt het het beste zonder de spieren in je nek te veel te belasten, maar ontspannend te kuinnen kijken?
Het heeft met je bovenlengte (gemiddelde van alle kijkers), de zithoogte van je bank, de groote en afstand, waar je er vandaan zit, etc. te maken.
Daarbij uitgaande van het midden van het toestel. Draaien met je nek en steeds met je ogen op het scherm om te kijken, betekent dat je er niet goed voor zit.
Dit zal nekklachten veroorzaken en vermoeidheid door je ogen.