LCD ( liquid cristal display)
Plasma ( Een Plasma scherm bestaat uit twee panelen met daar tussen fosfor. Door middel van een chemische reactie in het plasma, wordt het beeld doorgegeven.
)
LED ( zelfde als LCD aleen is de backlight die voor beeld zorgt vervangen door een led lamp voorheen Cold Cathode Fluorescent Lamp)

KTV ( oude kleuren televisie beeldbuis)
OLED ( Organic Light-Emitting Diode, techniek voor beeldschermen die dunner en helderder zijn dan LCD-schermen)

Toegevoegd na 2 minuten:
dan heb je ook nog HD ( High Defintion
en Full HD ( overigens Full HD grote zin wat er is)