Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan geen turksat 1C ontvangen satelliet

Hallo iedereen
ik ontvang geen turksat 1c op mij schotel
wel hotbird en eurobird.
nou heb ik alles goed geinstalleerd
maar hij kan hem niet vinden.
wat zal de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
578

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je één satelliet hebt kun je niet met de richting waar hij nu staat ingesteld (Hotbird) dus ook Turksat ontvangen het signaal is daar te zwak voor echter als je twee satellieten (schotels) hebt en deze zijn beide goed ingesteld check dan even in je Menu van je decoder hoe sterk het signaal voor Turksat is nog een andere optie is dat je schotel draait door middel van een elektrisch mechanisme wanneer jij van satelliet veranderd let wel als je twee schotels hebt heb een soort van een koppeldoosje dus kabel van Hotbird naar dat koppeldoosje kabel van Turksat naar dat doosje van dat doosje één kabel naar je decoder hoop dat je er iets aan hebt :) succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hangt er vooral van af wat voor schotel je hebt. Mijns inziens moet dit minstens een zogenaamde Triple Sat zijn, of een Multitenne. Ofwel doe je 't met meerdere schotels. De positie van Türksat 1C verschilt sowieso teveel van die van Hotbird en/of Eurobird om dit op één "gewone" schotel te kunnen ontvangen. Je ontvanger zowel als je LNB moeten ook compatibel zijn met dit soort schotelantennes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding