Kan ik met een power inserter zenders vinden met een smartcard van Digitenne?

Ik heb een LG televisie en heb een conax cam kaart in de tv zitten met een smartcard.
De tv geeft de melding dat er een CI module is aangesloten in de tv zodra ik dat doe, maar mijn antenne van digitenne brand niet als ik deze in de tv aansluiting van de antenne doet. De verkoper van de module had het over een power inserter, maar hoe werkt zo'n power inserter precies? Kan dit de zenders wel vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een powerinserter zorgt ervoor dat de versterker in de antenne van Digitenne gevoed wordt.
Deze antenne werkt pas goed als de versterker "aan" is, anders is het signaal meestal te zwak.
Als je nogal ver van een Digitenne steunzender af woont dan kan het nodig zijn dat je die antenne gebruikt.
Woon je dichterbij dan kun je ook een antenne zonder versterker aansluiten, zelfs een oude TV antenne op het dak kan dan voldoen.

Toegevoegd na 1 uur:
De powerinserter heb je nodig omdat de meeste TV's geen voedingsspanning op de antenne-ingang kunnen zetten zoals een losse DVB-t ontvanger wel kan.