Tv 's nachts zomaar aan/uit

Als we 's avonds gaan slapen gaat onze tv in de slaapkamer 's nachts zomaar aan, na ong. 15 sec zwart beeld gaat de tv van zelf weer uit. Dit kan één keer gebeuren maar ook meerdere keren in de nacht. Onze afstandsbediening ligt op het nachtkastje. We kunnen hem niet per ongeluk aan of uit drukken. We hebben ook geen huisdieren of kinderen!

Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn geesten :P

Het beste antwoord

Ik heb sinds een tijd een Samsung tv en dit gebeurt bij mij ook. Ik hoorde ooit dat dat iets te maken zou hebben met een soort interne update van de tv, maar degene die dat stelde kon niet uitleggen hoe of wat dat dan in zou moeten houden.
Ik sluit in elk geval uit dat de tv reageert op de afstandsbedieningen van anderen in dit gebouw, want het is vrijwel altijd in de nacht, als de meesten in de woningen om me heen slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klinkt als een mogelijk knikje in de kabel, dat deze telkens aan en uit springt, ik zou 's nachts de stekker er gewoon uithalen, dan heb je hier ook geen last meer van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als dit vaak gebeurd, en dat de tv ook ineens uitspringt als je aan het kijken bent, zou ik de tv toch eens na laten kijken door een monteur, wie weet is er iets mis mee. Straks heb je ineens kortsluiting.
13 jaar geleden
Is de TV wat ouder? Misschien ligt het aan de afstandsbediening, de knop blijft misschien steken. Ik heb het wel eens gehad, heel raar. Of het boven genoemde antwoord kan ook natuurlijk. Ik zou aanraden om gewoon de stekker uit het stopcontact te halen, bovendien bespaar je ook nog een stroom, niet veel, maar het gaat om het principe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt geesten in huis