Hoe sluit je 2 recorders op 1 digitale decoder aan?

Ik ben al bijna 2 weken bezig om ervoor te zorgen dat ik op zowel video als dvd, digitaal én analoog kan blijven opnemen. Tot op heden is het me nog niet gelukt om beide apparaten juist aan te sluiten. Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan je wel helpen, maar dan wil ik eerst weten wat je waarop wilt opnemen; je hebt een VHS videorecorder en een DVD recorder, je wilt dus de analoge zenders op zowel VHS als DVD kunnen opnemen? En daarnaast wil je ook de digitale zenders van de Humax op VHS en op DVD kunnen opnemen? Als ik het verkeerd begrijp hoor ik dat graag uiteraard.

Het beste antwoord

Je kunt alleen een digitaal programma opnemen als je er ook naar kijkt (DVD-recorder op AV1 zetten en dan opnemen, de Humax moet dan natuurlijk ook aanstaan). Anders heb je een twintuner nodig. Je kunt dus alleen analoog opnemen zonder naar die zender te kijken. Ik heb ook het Humax kastje en als volgt aangesloten:
Kabelkastje coaxkabel naar de Humax. Scart1 naar de TV. Coaxkabel van de Humax naar de DVD-recorder en een coaxkabel van de DVD-recorder naar de TV. Scart2 van de Humax naar de DVD-recorder. Als je ook nog je videorecorder wilt blijven gebruiken, moet je de coaxkabel van de DVD-recorder op de videorecorder aansluiten en van de videorecorder naar de TV een andere coaxkabel.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Toegevoegd op 23-05-2009 14:07:22
O ja, ook nog een scartkabel van je DVD-recorder naar je videorecorder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met een scart hub lijkt mij zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de opstelling overeenkomt met mijn opstelling, dan doe je de analoge kabel in de tuner (digitale tv). Een tweede analoge kabel doe je in de uitgang van de tuner en de ingang van jouw tv. Zo heb je analoog beeld op jouw tv. Desgewenst kun je deze kabel splitten mbv een splitter zodat je een kabel in de tv doet en de andere kabel in een van jouw recorders. Zo kun je dus op een van de recorders analoog beeld opnemen.

Stop nu een scartkabel in de uitgang van jouw tuner. De andere zijde van de kabel stop je in de ingang van een scart-splitter. Op een splitter zitten vaak twee of drie uitgangen. Stop hier twee scartkabel in die je vervolgens aansluit op de videorecorder en dvd-recorder. Eventueel kun je een derde kabel aansluiten op jouw tv. Zo kun je dus zowel analoog als digitaal beeld ontvangen op tv zonder de recorders aan te zetten.

Met deze opstelling zou het moeten lukken om de tuner te gebruiken voor twee recorders en kun je zowel digitaal als analoog beeld ontvangen op jouw tv.

Succes.