Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een inductiekookplaat van 7400 W. Hij wordt op stand 9 nog niet heet genoeg. Wat te doen?

tinus1969
10 maanden geleden
Wat bedoel je met ‘wordt niet heet genoeg’? Wat gebeurt er precies (niet)?
Utrecht
10 maanden geleden
Ik denk dat het aan de kwaliteit van de pan ligt. Ik heb ook pannen die het wel doen op inductie maar alleen op de lagere standen. En ik heb een heel dun plaatstalen wokpannetje dat gaat als een tierelier. Kijk eens goed naar de pannen.
ronron1212
10 maanden geleden
Inductie pannen zijn zeer populair in de moderne keuken. Bij de Pannenwinkel vindt u dan ook een groot assortiment pannen geschikt voor inductie. Een inductie pan wordt verwarmd door middel van een elektromagnetische straling, waardoor een magneetje aan de onderkant van de pan zou moeten blijven hangen. Een echte inductie pan is te herkennen aan de snelle geleiding van de warmte door de bodem van de pan, waardoor het koken op een inductiekookplaat sneller en gemakkelijker zal zijn dan een normale pan die geschikt is voor meerdere warmtebronnen.
Cryofiel
10 maanden geleden
Een inductiekookplaat hoort koud te blijven als er niets op staat. Ook als je hem op de hoogste stand zet. Een pan hoort wel warm te worden. Maar dan moet het wel een onbeschadigde pan zijn die geschikt is voor inductiekoken en die een volkomen vlakke bodem heeft. De grootte van de pan moet passen bij het inductie-element, en hij moet er recht boven staan. En direct op de plaat, zonder iets ertussen.
tinus1969
10 maanden geleden
@Tatta, is het probleem inmiddels opgelost?
Vaughn
9 maanden geleden
@ronron "Inductie pannen zijn zeer populair in de moderne keuken. Bij de Pannenwinkel vindt u dan ook een groot assortiment pannen geschikt voor inductie"
Jij gaat er gemakshalve vanuit dat OP een pan gebruikt, ik denk dat deze keukenprinses zich vergist met een infra-rood kooktoestel en inductie en denkt dat het oppervlak warm hoort te voelen zonder pan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Een inductiekookplaat op stand 9 zou normaliter behoorlijk heet moeten worden. Soms helpt het om de pan te controleren; is deze inductievriendelijk? Niet alle pannen werken goed met inductie, en sommige moeten juist een specifieke bodem hebben.

Controleer ook of er een goede verbinding is tussen de kookplaat en de pan. Een te grote afstand of een ongelijkmatige bodem kan de hitteoverdracht verminderen.

Als dat allemaal in orde is, probeer dan de kookplaat uit en aan te zetten of reset hem. Soms helpt het om te resetten om eventuele technische problemen op te lossen.

Wie heeft ervaring met inductiekookplaten? Welke tips of trucs hebben jullie om dit probleem op te lossen?
(Lees meer...)
10 maanden geleden
Waarschijnlijk is je pan krom. Met een stalen pan van DeBuyer heb je daar geen last van. Wel duur en zwaar. Ook geschikt voor gas- en benzinebranders.
(Lees meer...)
10 maanden geleden
Abcde
10 maanden geleden
Ik heb verschillende goedkope pannen van de Action en Ikea, die het al jaren prima doen op inductie. Zo'n dure pan is niet nodig als je daar het geld niet voor (over) hebt.
Het enige waar je op moet letten bij aanschaf van een pan is, dat er op de verpakking van de pan staat, dat deze geschikt is voor inductie, of alle warmtebronnen.
janjan
10 maanden geleden
Abcde, zo doe ik het ook maar dan op Gronings aardgas. Maakt niks uit hoe krom de pan is, de biefstuk wordt a la Loetje.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing