Is mijn stofzuiger motor kapot?

Ik had vandaag een aantal jassen in een vacuum opbergzak gedaan. Ik had deze afgesloten en er zat een mond op waar je de stofzuiger op kon houden om de lucht eruit te halen. De lucht eruit halen duurde erg lang, ik ging daarom in de tussentijd 2-3 minuten even wat anders doen. Opeens stopte de stofzuiger met zuigen. Toen ik hem weer aanzette rook ik een brandgeur. Dit blijft elke keer als ik hem aan probeer te doen. Betekent dit dat de motor nu meteen stuk is?

Antwoorden (2)

De motor wordt gekoeld door de langsstromende lucht. Als je dat een paar minuten helemaal blokkeert kan de motor te heet werden, en blijvend beschadigd zijn. Dus ja, ik denk dat je op zoek moet naar een nieuwe. Blijf niet prutsen, want als de vlammen er eenmaal uit slaan heb je echt een probleem.
9 maanden geleden
Mogelijk is de motor alleen thermisch uit gevallen. Dat kom je te weten als de motor afgekoeld is en je probeert hem dan weer. Bevorderlijk voor de levensduur van de motor is het in elk geval niet.
jc54
9 maanden geleden