Kan een warmtepomp droger in een hoek staan?

Hallo

Mijn oude droogkast is kapot (wellicht printplaat). Omdat ik binnenkort dat lokaal helemaal ga vernieuwen, wil ik nog niet direct een super deftige droger kopen (een ensemble met wasmachine op elkaar). Ik was wat aan het rondvragen bij familie en er komt een AEG droogkast op de proppen. Deze is met warmtepomp, maar bij mij staat deze droger onder een tafelblad in de hoek in een ruimte van 15-20 graden).
Is dit wel geschikt voor een droger met warmtepomp? Heeft deze niet veel verluchting nodig of ben ik verkeerd?

Alvast bedankt!

1.7K
ronron1212
een jaar geleden
Nee hij gebruikt alleen zijn warme lucht dus veel minder warmte verlies

Antwoorden (1)

Bij mij is dat geen probleem geweest. De droger draait al jaren in een (aan 3 kanten) afgesloten kast. Er wordt wel aangeraden rondom minstens 5 cm ruimte te houden. Als de voorkant vrij is, zou het goed moeten komen.
een jaar geleden