Als een CV ketel wel tapwater geeft maar geen radiatorwarmte wat is er dan kapot?

Er komt wel heet water uit de kraan maar niet (altijd) in de radiatoren wat zou daar het probleem kunnen zijn?

1.5K
ronron1212
2 jaar geleden
CV monteur bellen
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik hoop voor jou de tripelklep, ook niet goedkoop heb ik weleens gehoord.
Onze 4 jaar oude Remeha had ook die storing maar kostte een nieuw moederbord van ruim 600 euro, repareren kon niet.
Maar een monteur geeft je uitsluitsel als ie komt...
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Een lekkende kraan kan ook een oorzaak zijn. Die laat de CV 'denken' dat er water getapt wordt waardoor hij zijn verwarmingsketel 'vergeet'.
Dit is simpel en goedkoop te checken door alle kranen eens na te lopen.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk de zogenaamd tripelklep (driewegklep).
2 jaar geleden
TurfGraver
2 jaar geleden
Of pomp.
Of Expansievat.
Of...
Kan veel oorzaken hebben. Kan een defecte circulatiepomp zijn, kan een defecte thermostaat zijn, maar kan ook een elektronicaprobleem zijn.
jc54
2 jaar geleden
erotisi
2 jaar geleden
Dus een thermostaat en circulatie pomp wordt niet gebruikt bij t ap water?
TurfGraver
2 jaar geleden
Klopt erotisi, deze worden niet gebruikt bij tap water.
erotisi
2 jaar geleden
Ook igv heet tapwater?
TurfGraver
2 jaar geleden
@erotisi, Bij vraag naar heet water (warm water kraan wordt opengezet waardoor water gaat stromen) wordt koud water verwarmt.
Een thermostaat geeft de ketel aan of temperatuur in de kamer te laag is en of CV water (gesloten systeem) verwarmt en rond gepompt moet moet worden, heeft niets met tapwater te maken).
Circulatiepomp kan gebruikt worden om verwarmt water door een warmtewisselaar te pompen of is er alleen om water door CV (gesloten) systeem te pompen (hangt van systeem af).