2 linkse pitten van mijn inductiekookplaat LE6KKX1 doen het niet. Wat is de oorzaak en oplossing?

Erna kookplaat le6kkx1
2 rechtse doen het.
2linkse kunnen we wel aanzetten
Maar blijft knipperen geen indicatie van de pannen.
Wat is de oorzaak en oplossing?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
Utrecht
3 jaar geleden
Hebben ze het wel gedaan?
(om uit te sluiten dat de pannen niet goed zijn; zeker grotere induciezone's hebben grote en zware pannen nodig (ik heb maar 2 pannen die het goed doen op mijn grootste plaat)).

Antwoorden (1)

Mogelijk moet de kookplaat gereset worden. Haal er even de stroom geheel af (stekker er uit trekken) wacht een half uur, zo dat alle condensatoren leeg zijn , n steek dan de stekker weer in. Daarna kun je de plaat weer testen. Als de plaat het dan nog niet doet, zul je er een vakman bij moeten halen om e.e.a. door te meten.
Succes.
jc54