Wat is er aan de hand met mijn wasmachine, bij draaien piept en kraakt het?

Wij hebben een Samsung Ecobubble WF****, en als je de trommel rustig draait dan piept en kraakt het opeens. Na het centrifugeren is het een stuk erger, maar wacht je even dan lijkt het weer iets minder te zijn.
Zoals in het filmpje...
Wat kan het zijn, en is het de moeite waard om het eventueel te repareren...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.1K
Pieterke
4 jaar geleden
Kun je deze trommel eruit halen? Misschien is er iets tussen de trommel en de "ombouw" van de wasmachine terechtgekomen.
Repareren is over het algemeen ontzettend duur.
marjolein55
4 jaar geleden
Zou er een expert bij halen die kan vertellen of het de moeite waard is voor eventuele reparatie
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Pieterke, om de trommel is een plastic omhulsel gemaakt.
eruithalen kan maar ik denk dat het niet te best afloopt met de wasmachine dan...
Monteur sturen om te kijken wat het is ben je wellicht ook al150,- kwijt (uren en voorrijkosten :S)
SingingCoyote13
4 jaar geleden
ik waste ooit altijd van mijn kat jaren geleden het mandje in de
wasmachine. nu bleek dat de haren daarvan in de wasmachine terecht
waren gekomen tussen het draaiende trommel motortje en de trommel.
toen ik een keer het ding aanzette kraken piepen - kon uiteindelijk een nieuwe
kopen.

Antwoorden (1)

Je lagers lijken kapot te zijn. Je zou een reparateur moeten laten langskomen. Wij hebben t ook gehad namelijk.